KPN scoort beter dan Ziggo
KPN blijft op het gebied van klanttevredenheid concurrent Ziggo met grote afstand voor. Dit blijkt uit de uitkomst van de NPS-monitor die periodiek wordt uitgevoerd.
20 juni 2018
comments 6

Foto ANP
NPS is de afkorting van Net Promotor Score. Hierbij wordt aangegeven hoeveel abonnees de eigen aanbieders aan anderen aanbevelen of juist afraden. Marktonderzoeker Telecompaper maakt na onderzoek de NPS-score openbaar. De resultaten van KPN en Ziggo blijven stabiel. Ziggo blijft daarbij rond de nulgrens hangen. KPN doet het met een score van +20 veel beter.
Tele2
Uit de laatste NPS-monitor blijkt dat budgetaanbieder Tele2 een forse inhaalslag aan het maken is. Waren klanten eerst negatief over deze aanbieder, is dit nu naar een positieve beoordeling omgedraaid. In de voorlaatste NPS-monitor had Tele2 een uitkomst van -16. Nu blijkt Tele2 maar liefst achttien punten winst heeft behaald en op een +2 score uitkomt.
TelecompaperNPSZiggoVodafoneZiggoTele2klantenserviceklanttevredenheidtvtelevisieinternetabonnement