Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    KPN sluit overeenkomst over Viaplay bij Interactieve TV

    Ook KPN-klanten die bij het telecombedrijf Interactieve TV kopen, kunnen vanaf het eerste moment Viaplay gebruiken. Dat heeft NENT bekendgemaakt.
    Jarco Kriek
    8 december 2021
    comments 3
    KPN sluit overeenkomst over Viaplay bij Interactieve TV

    Viaplay is de voor Nederland nieuwe streamingdienst van Nordic Entertainment Group (NENT) die volgend jaar op de markt wordt gebracht. Naast entertainment – dat hoofdzakelijk bestaat uit films en series die NENT exclusief voor Viaplay heeft laten maken – speelt ook sport een belangrijke rol bij de streamingdienst. Zo is Max Verstappen in Formule 1 de komende drie jaar bij Viaplay te bekijken. Ook heeft de streamingdienst de komende vijf jaar de uitzendrechten van het Duitse Bundesliga-voetbal. En zijn alle PDC Darts toernooien met Michael van Gerwen exclusief bij Viaplay te bekijken. Daarnaast heeft NENT de uitzendrechten van enkele minder bekeken sporten in bezit en verhuist het Engelse Premier League-voetbal deze zomer van Ziggo Sport naar Viaplay. NENT heeft daarnaast plannen om over twee jaar een serieus bod te doen op de uitzendrechten van het Nederlandse Eredivisievoetbal dat nog drie jaar bij ESPN te zien is.

     

    KPN

    Net als VodafoneZiggo heeft KPN een overeenkomst met NENT gesloten voor de verkoop van Viaplay-abonnementen. Hierdoor kunnen KPN-klanten naar content van Viaplay kijken. De maandprijs van het Viaplay-abonnement is €13,99. Het staat overigens distributeurs vrij om Viaplay met kortingen of binnen eigen abonnementsvormen aan te bieden. Er kan rechtstreeks gekeken worden via de eigen platformen van Viaplay. Onder meer op tablet, smartphone, online mediaspeler en Smart TV komt Viaplay in Nederland vanaf 1 maart beschikbaar.

     

    Samenwerking

    Kim Poder, NENT Group Chief Commercial Officer: "KPN is één van de marktleiders binnen Nederland en wij kijken uit naar deze samenwerking. Het feit dat Viaplay vanaf maart miljoenen huishoudens over heel het land met KPN zal bereiken, en toegevoegd kan worden aan een breed aanbod aan populaire abonnementen, zal ons helpen met een vliegende start. We hebben Nederland een hoop te bieden en de samenwerking met KPN creëert vele kansen voor zowel de kijkers als voor onze beide partijen."

     

    KPN blij

    Jochem de Jong, Director Partnerships KPN: "Met de komst van Viaplay naar Nederland wordt ons entertainmentaanbod verder verrijkt. Dankzij deze samenwerking zijn de KPN-klanten verzekerd van een eersterangs plek tijdens de F1-races wereldwijd en van het grote aanbod aan sport en entertainment dat we samen met Viaplay vanaf volgend jaar kunnen aanbieden. Daarmee wordt het voor klanten nog leuker om hun entertainmentaanbod op een voordelige manier te combineren. We kijken er naar uit om de komst van Viaplay samen met onze klanten te vieren."

    Nordic Entertainment GroupNENTKPNXS4AllInteractieve TVViaplayFormule 1

    Reacties

  1. Interview