KPN steekt meer geld in voetbal: langer sponsor Eredivisie
KPN is niet het enige telecombedrijf dat geld in het Nederlandse voetbal steekt. De twee belangrijkste concurrenten Ziggo en T-Mobile steken eveneens jaarlijks miljoenen euro’s in de Eredivisie. Ziggo is hoofdsponsor van Ajax en T-Mobile prijkt als hoofdsponsor op het shirt van FC Utrecht. Daarnaast ondersteunen alle Nederlandse tv-distributeurs het Nederlands voetbal in de vorm van de zogenaamde Eredivisiebelasting door het betalen van een afdracht voor iedere abonnee – ongeacht of deze voetbal kijkt – voor de doorgifte van de ESPN-kanalen.
Basispakket
Alle Nederlanders die via KPN Interactieve TV (iTV) naar tv kijken, kunnen ook de komende jaren iedere speelronde van de Eredivisie minimaal drie wedstrijden live en zonder meerkosten volgen op het kanaal ESPN 1. Dit kanaal wordt door KPN in het basispakket aangeboden. Om het voetbal te ondersteunen, blijft KPN tot het en met het seizoen 2024/2025 hoofdsponsor van de hoogste Nederlandse voetbalcompetitie. Dit heeft het telecombedrijf aangekondigd op de dag dat het nieuwe seizoen van de Eredivisie begint.