KPN lost problemen op; TV+ Android TV App weer voor alle kanten beschikbaar

KPN haalde enkele weken geleden de vernieuwde app voor apparaten met Android TV offline. Dit gebeurde na een aanhoudende klachtenstroom van gebruikers. De problemen werden als eerst opgelost voor de Smart TV’s van de fabrikanten Philips en TCL. Nadat bleek dat deze verbeteringen effectief waren, werden ze ook doorgevoerd in de app-varianten die worden gebruikt voor Smart TV’s en mediaspelers van andere fabrikanten.
Gefaseerd
De TV+ App voor Android TV is vanaf vandaag weer terug in de Google Play Store. In ieder geval gebruikers van de mediaspelers van Google – Chromecast met Google TV en Google TV Streamer – kunnen de app weer downloaden en installeren. KPN geeft aan dat de nieuwe versie van de TV+ App voor Android TV gefaseerd beschikbaar wordt gesteld. Dit betekent dat de app bij de ene fabrikant wel aanwezig is, maar dat het nog enige tijd kan duren voordat dit ook bij apparaten van andere fabrikanten het geval is.
Persoonlijker
De TV+ beleving wordt door deze vernieuwde app persoonlijker dan voorheen. Door een profiel aan te maken verschijnen er persoonlijke aanbevelingen van beschikbare content die beter bij de kijker passen. KPN combineert hierbij live tv met streamingdiensten. Deze content is direct benaderbaar binnen dezelfde app. Daarbij kan worden aangegeven voor welke streamingdiensten de gebruiker een abonnement heeft. In een kijklijst kunnen films, series en programma’s worden geplaatst om ze later te bekijken.
Wat is er vernieuwd?
In deze nieuwe update voor de TV+ App voor Android TV zijn onder meer de volgende wijzigingen doorgevoerd:
- Verbeteringen voor het beeld
- De oplossing voor het zwarte beeld op Philips tv’s en het groene beeld op TCL tv’s is volledig geïmplementeerd
- Aanpassen profielnaam
- Je kunt nu de naam van je profiel aanpassen voor een persoonlijkere ervaring