KPN treedt in voetspoor Netflix: weer nieuwe eigen serie

Met exclusieve content proberen KPN en Ziggo in Nederland bestaande abonnees te behouden en nieuwe klanten te winnen. De strijd om de abonnee richt zich al langere tijd niet meer op de diensten en de prijs van abonnementen maar om exclusieve content die alleen bij een aanbieder beschikbaar is. KPN doet dit in de vorm van KPN Presenteert waarbij abonnees hoofdzakelijk via een apart ingericht gedeelte van het video on demand-platform naar content kunnen kijken die alleen voor hen beschikbaar is. Ziggo doet dit op verschillende manieren waaronder Ziggo Sport Kanaal 14 dat in het basispakket voor alle abonnees is opgenomen. Ook worden er regelmatig live concerten uit het Ziggo Dome op een lineair kanaal uitgezonden.
KPN investeert in Nederlandse series
KPN kondigde meer dan een jaar geleden als eerste aanbieder aan met exclusieve content voor eigen klanten te komen. Het wil daarmee voornamelijk bestaande klanten voor hun trouwheid aan het telecombedrijf bedanken. Het grootste prestigeproject is de Nederlandse dramaserie Brussel die door Endemol wordt gemaakt. De serie komt naar verwachting eind dit jaar via KPN Presenteert beschikbaar. In de aanloop naar Brussel heeft KPN de nieuwe serie Dochters aangekondigd. Deze is vanaf 23 september voor alle KPN-klanten beschikbaar. Dochters is na Toon – die goede recensies kreeg – de tweede eigen serie van KPN. De serie gaat over de band die moeders en dochters met elkaar hebben.