1. Nieuws

    KPN verdient meer door trouwe klanten

    KPN beloont trouwe klanten met gratis diensten, exclusieve content en kortingen. Maar de trouwe klanten doen ook iets terug. Het telecombedrijf verdient daardoor méér. Dat blijkt uit de jaarcijfers over 2016.
    Jarco Kriek
    1 februari 2017
    comments 0
    KPN verdient meer door trouwe klanten
    Foto ANP

    Het aantal klanten van bedrijven op de markt van vaste en mobile diensten is al enige tijd niet meer het belangrijkste. Dit fluctueert omdat veel Nederlanders door de komst van triple- en quad play-abonnementen zich geheel aan één aanbieder binden. Werden deze diensten voorheen afzonderlijk bij verschillende aanbieders afgenomen, wordt dit nu vaker bij één bedrijf gedaan. Hierdoor is de groei van nieuwe klanten verminderd of verliest een bedrijf zelfs klanten. Dat wil dan niet zeggen dat de verdiensten dalen. Trouwe klanten die meerdere – en vaak ook duurdere – abonnementen afnemen, zorgen namelijk voor meer verdiensten.

     

    Meer concurrentie VodafoneZiggo

    KPN deed er bij de onderbouwing van de jaarcijfers alles aan om te overtuigen dat het telecombedrijf goed heeft gepresteerd. Toch moet financieel topman De Jager erkennen dat de groei in 2016 minder groot was dan het jaar daarvoor. Op de beurs zorgde het financiële resultaat niet tot vreugde. Het aandeel KPN heeft het hierdoor moeilijk. KPN moet daarnaast in 2017 rekening houden met een nog fellere concurrentiestrijd nu Ziggo en Vodafone de krachten in het bedrijf VodafoneZiggo gebundeld hebben. Hierdoor wordt dit bedrijf – net als KPN – een volwaardige quad play-speler in Nederland met een eigen vast en mobiele netwerk.

     

    KPN heeft trouwe klanten

    KPN heeft bij de concurrentiestrijd wel het voordeel dat het een trouwe en tevreden klantengroep heeft. De klanttevredenheid is stabiel en krijgt een veel hoger cijfer dan concurrent VodafoneZiggo. Toch wordt 2017 een belangrijk jaar voor KPN. De verwachting is dat VodafoneZiggo met nieuwe en sterk concurrerende triple- en quad play-abonnementsvormen op de markt komt. Daarbij heeft VodafoneZiggo in Liberty Global en Vodafone twee kapitaalkrachtige en internationaal opererende eigenaren diie in een concurrentiestrijd voor een lange adem kunnen zorgen.

    KPNZiggoVodafoneVodafoneZiggoLiberty Globalkwartaalcijfersjaarcijfersklanttevredenheidconcurrentietriple playquad playkortingexclusieve content

    Reacties

  1. TV-TIP Fun with Dick and Jane

    Fun with Dick and Jane
    RTL 4 om 07:15 uur
    Het leuke aan Fun with Dick and Jane is dat het gewoon een Jim Carrey-film is, compleet met gekke bekken en een goed hart. Maar het is ook een satire, waardoor de film een fijn ruw randje krijgt en niet glad wordt. Carrey maakte als een raket carrière bij een bedrijf waar de ratten aan de top - met een lekker verachtelijke Baldwin als baas - hebben zitten graaien. De brave Carrey en Leoni verkopen eerst al hun spullen en gaan dan het criminele pad op.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES COLD PURSUIT

      De hardwerkende familieman Nels Coxman (Liam Neeson) woont in een klein plaatsje in Colorado. Zijn rustige leven is afgelopen wanneer zijn zoon vermoord wordt door een drugsbaron. Nels’ zoektocht naar gerechtigheid wordt een wraakzuchtige jacht op de drugsbaron. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze actiethriller weggeven.

    TV-TIP Amanda to the Rescue

    Amanda to the Rescue
    TLC om 18:30 uur
    Het fikte behoorlijk vorig jaar in Californië. De natuurbranden kostten verzekeringsmaat- schappijen ruim 11 miljard dollar en aan 86 mensen hun leven. Gelukkig werd er ook een hoop gered, zoals dieren. Amanda Giese redt drie honden, waaronder een hoogzwangere chihuahua.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)