1. Nieuws

    KPN verliest meer tv-klanten dan Ziggo

    KPN heeft in het tweede kwartaal veel meer tv-klanten verloren dan Ziggo. Marktonderzoeker Telecompaper legde de kwartaalcijfers van beide bedrijven naast elkaar.
    Jarco Kriek
    12 augustus 2019
    comments 11
    KPN verliest meer tv-klanten dan Ziggo
    Foto ANP

    Uit het vergelijk van Telecompaper blijkt dat KPN een van de slechtste kwartalen van de afgelopen jaren op het gebied van verkochte tv-abonnementen heeft gerealiseerd. Daar staat tegenover dat het verlies van tv-klanten bij Ziggo nog nooit zo beperkt is geweest sinds de fusie van de zelfstandige kabelbedrijven Ziggo en UPC in 2014. Dit is een uitstekende prestatie van Ziggo gezien het feit dat de tv-markt in Nederland krimpt omdat vooral jongeren traditionele tv-abonnementen opzeggen en met online abonnementen naar tv- en videocontent kijken.

     

    KPN

    Telecompaper wijt het forse verlies van tv-klanten bij KPN daarnaast ook aan de éénmerkstrategie die dit jaar is ingevoerd. Hierdoor is als eerste het dochtermerk Telfort onder het eigen merk KPN ondergebracht. KPN wil dit op een later moment ook met de merknaam XS4All doen. Verder heeft KPN in het tweede kwartaal de prijs van abonnementen verhoogd waarbij tv en internet geleverd wordt. Dit zorgde voor een terugval van 7.000 verkochte abonnementen voor Interactieve TV. Tel hierbij de 14.000 minder verkochte abonnementen van Digitenne op en het kwartaalverval van tv-abonnementen komt op 21.000 uit.

     

    Ziggo

    Bij Ziggo is de situatie anders. Dit wil echter niet zeggen dat bij het kabelbedrijf meer tv-klanten in de boeken zijn geschreven. In het tweede kwartaal was het verlies van tv-klanten met 1.300 echter zeer beperkt. Dit is het kleinste verlies van tv-klanten sinds 2014. Gezien het aantal minder verkochte tv-abonnementen in Nederland in het tweede kwartaal zijn de door moederbedrijf VodafoneZiggo gepresenteerde cijfers voor kabelbedrijf Ziggo dan ook uiterst goed te noemen.

    TelecompaperonderzoektvtelevisieabonnementKPNInteractieve TVDigitenneTelfortXS4AllZiggoVodafoneZiggoUPCfusie

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTJES GOOD BOYS

      Wat kan er wel allemaal niet fout gaan op één dag? De makers van Superbad, Bad Neighbours en Sausage Party komen met het originele Good Boys. Als hij wordt uitgenodigd voor zijn eerste feestje raakt de twaalfjarige Max in paniek omdat hij niet weet hoe je moet zoenen. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Make Holland great again

    Make Holland great again
    NPO 3 om 20:15 uur
    YUNG DWDD-reporter Sahil Amar Aïssa had de afgelopen maanden één missie. Een geheime missie nog wel: het land een beetje beter maken. Of nou ja, ten minste een poging doen. Is het leven hier dan om te janken? Ben je mal! Maar toch zien we met z’n allen dagelijks dingen die beter kunnen. En als niemand iets doet, verandert er ook niets, toch?

    TV-TIP Savage builds

    Savage builds
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Als kind leer je dat je niet met je eten mag spelen en je mag er al helemaal niet mee gooien. Adam Savage trekt zich daar helemaal niks van aan en heeft een episch voedselgevecht met collega Tory Belleci. De twee bedenken allerlei rare machines om eten naar elkaar te smijten.

    Interview

    • *

      Frans Bauer

      The Voice Senior

      Geer & Goor verlieten met gierende banden hun stoel in The Voice Senior. Enter Frans Bauer als vierde coach naast Marco Borsato, Ilse DeLange en Angela Groothuizen.
      Reacties0 reactie(s)