Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    KPN verliest meer tv-klanten dan Ziggo

    KPN heeft in het tweede kwartaal veel meer tv-klanten verloren dan Ziggo. Marktonderzoeker Telecompaper legde de kwartaalcijfers van beide bedrijven naast elkaar.
    Jarco Kriek
    12 augustus 2019
    comments 11
    KPN verliest meer tv-klanten dan Ziggo
    Foto ANP

    Uit het vergelijk van Telecompaper blijkt dat KPN een van de slechtste kwartalen van de afgelopen jaren op het gebied van verkochte tv-abonnementen heeft gerealiseerd. Daar staat tegenover dat het verlies van tv-klanten bij Ziggo nog nooit zo beperkt is geweest sinds de fusie van de zelfstandige kabelbedrijven Ziggo en UPC in 2014. Dit is een uitstekende prestatie van Ziggo gezien het feit dat de tv-markt in Nederland krimpt omdat vooral jongeren traditionele tv-abonnementen opzeggen en met online abonnementen naar tv- en videocontent kijken.

     

    KPN

    Telecompaper wijt het forse verlies van tv-klanten bij KPN daarnaast ook aan de éénmerkstrategie die dit jaar is ingevoerd. Hierdoor is als eerste het dochtermerk Telfort onder het eigen merk KPN ondergebracht. KPN wil dit op een later moment ook met de merknaam XS4All doen. Verder heeft KPN in het tweede kwartaal de prijs van abonnementen verhoogd waarbij tv en internet geleverd wordt. Dit zorgde voor een terugval van 7.000 verkochte abonnementen voor Interactieve TV. Tel hierbij de 14.000 minder verkochte abonnementen van Digitenne op en het kwartaalverval van tv-abonnementen komt op 21.000 uit.

     

    Ziggo

    Bij Ziggo is de situatie anders. Dit wil echter niet zeggen dat bij het kabelbedrijf meer tv-klanten in de boeken zijn geschreven. In het tweede kwartaal was het verlies van tv-klanten met 1.300 echter zeer beperkt. Dit is het kleinste verlies van tv-klanten sinds 2014. Gezien het aantal minder verkochte tv-abonnementen in Nederland in het tweede kwartaal zijn de door moederbedrijf VodafoneZiggo gepresenteerde cijfers voor kabelbedrijf Ziggo dan ook uiterst goed te noemen.

    TelecompaperonderzoektvtelevisieabonnementKPNInteractieve TVDigitenneTelfortXS4AllZiggoVodafoneZiggoUPCfusie

    Reacties

  1. TV-TIP MasterChef Australië: Dessert Masters

    MasterChef Australië: Dessert Masters
    Net5 om 19:30 uur
    De bejubelde Australische MasterChef-franchise wordt uitgebreid met een nieuwe gang. Onder leiding van Melissa Leong en Amaury Guichon kruisen in Dessert Masters tien bekende en minder bekende patissiers de gardes om het beste dessert uit hun bakblik te toveren. Onder hen Reynold Poernomo, de toetjeskoning die het in het zevende seizoen van MasterChef nog tot de vierde plek wist te schoppen. Inmiddels is hij de trotse eigenaar van dessertbar KOI in Sydney.

    TV-TIP Voetbal: Nations League (v): Nederland - België

    Voetbal: Nations League (v): Nederland - België
    NPO 3 om 20:23 uur
    In een groep met regerend Europees kampioen en verliezend WK-finalist Engeland wisten de Nederlandse dames bij de start van de eerste Nations League voor vrouwen al dat ze zich geen enkele misstap konden veroor­loven. Alleen de winnaar van de groep houdt immers kans op een ticket voor de Spelen. Toch ging het al in de eerste wedstrijd tegen België mis. Maar Oranje rechtte haar rug, en schopte het na vier wedstrijden tot de virtuele groepswinst. De laatste horde: die dekselse Red Flames.

    Interview

    • *

      Leo Blokhuis

      Top 2000 Quiz

      Het was het jaar waarin Coldplay definitief doorbrak, het internet ontplofte, maar ook de onzekerheid of er nog wel leven zou zijn na 2000. Het jaar 1999 herinnert fans van NPO Radio 2 echter nog aan iets heel ánders, namelijk aan de start van de Top 2000.
      Reacties0 reactie(s)