1. Nieuws

    KPN verliest tv- en internetklanten

    Na vele jaren van abonneestijging op de Nederlandse vaste markt moet KPN de eerste teleurstellingen incasseren. Het telecombedrijf zag het aantal tv- en internetabonnementen zelfs dalen.
    Jarco Kriek
    26 april 2018
    comments 3
    KPN verliest tv- en internetklanten
    Foto ANP

    En juist de daling van internetabonnementen komt als gevoelig klap voor KPN. Uit het financieel overzicht van het eerste kwartaal van 2018 blijkt dat het aantal internetabonnementen met 8.000 is gedaald. Internet is nu juist de voor aanbieders belangrijkste dienst die op dit moment aan klanten worden aangeboden. Zeker nu meer Nederlanders overwegen traditioneel lineair tv-kijken in de ban te doen en naar online tv- en videoconsumptie overstappen. Daarnaast wordt juist een belangrijk deel van de winst bij levering van diensten via vaste netwerken met de verkoop van internetabonnementen gerealiseerd.

     

    Interactieve TV

    Maar ook het aantal tv-abonnementen liep terug. Het verlies in het eerste kwartaal bedroeg 5000 abonnementen. Het aantal verkochte abonnementen van het belangrijkste tv-product Interactieve TV steeg weliswaar met 10.000. Daar staat wel een daling van de andere tv-producten van KPN – hoofdzakelijk Digitenne – van 15.000 tegenover. Het aantal verkochte tv-abonnementen daalde hierdoor effectief met 5.000 naar 2.374 miljoen. Het is voor het eerst in meer dan vijf jaar dat KPN het aantal tv-abonnementen ziet dalen. Het is ook de eerste harde indicatie dat de vrije val waarin Ziggo na de fusie met UPC was beland ten einde is gekomen. VodafoneZiggo – waarvan Ziggo nu onderdeel is – maakt binnenkort de kwartaalcijfers bekend.

     

    Meer winst

    Positief voor KPN is dat het telecombedrijf in het eerste kwartaal met een lagere omzet juist meer winst wist te genereren. Door een sterke concurrentie op de mobiele en vaste markt staat de omzet onder druk. Uit de kwartaalcijfers blijkt verder dat abonnees van het telecombedrijf maandelijks meer aan abonnementen uitgeven. Dit komt onder meer door het blijvende succes van het quad play-abonnement KPN Compleet, waarbij vaste en mobiele diensten in één abonnementsvorm gecombineerd worden.

    KPNtvtelevisieInteractieve TVDigitenneinternetonlineglasvezelkoperdraadabonneesklantverliesabonnementenKPN Compleetquad playvastmobielkwartaalcijfersZiggoVodafoneZiggoconcurrentie

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET FAST AND FURIOUS HOBBS AND SHAW

      Dwayne Johnson en Jason Statham zijn terug als Luke Hobbs en Deckard Shaw. Deze spectaculaire eerste stand-alone film neemt de kijker mee van Los Angeles naar Londen en van het verlaten Chernobyl naar het prachtige Samoa. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weggeven met daarin een t-shirt en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Ockels erfenis

    Ockels erfenis
    NPO 2 om 19:25 uur
    De meeste documentaires over iconische figuren zijn alleen maar positief, met zo nu en dan een kleine kanttekening. Deze docu toont dat Wubbo Ockels helemaal niet zo een leuke man was. De Nederlandse astronaut raakte zo geobsedeerd met het redden van de aarde dat hij zijn familie verwaarloosde en collega's tegen zich in het harnas joeg.

    TV-TIP Indiana Jones and the Temple of Doom

    Indiana Jones and the Temple of Doom
    om 04:34 uur
    Na een incident in een nachtclub in Shanghai slaat Indiana Jones op de vlucht met zijn hulpje Short Round en zangeres Willie Scott. Het trio belandt in een klein dorpje waar een magische steen is gestolen en kinderen zijn ontvoerd om te werken in de mijn. Jones besluit de dorpelingen te helpen.

    Interview

    • *

      Janny van der Heijden

      Denkend aan Holland

      In Denkend aan Holland ontdekken André van Duin en Janny van der Heijden Nederland vanaf het water. Ze varen langs eeuwenoude stadjes, historische landgoederen en door natuurgebieden.
      Reacties0 reactie(s)