Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    KPN verliest tv- en internetklanten

    Na vele jaren van abonneestijging op de Nederlandse vaste markt moet KPN de eerste teleurstellingen incasseren. Het telecombedrijf zag het aantal tv- en internetabonnementen zelfs dalen.
    Jarco Kriek
    26 april 2018
    comments 3
    KPN verliest tv- en internetklanten
    Foto ANP

    En juist de daling van internetabonnementen komt als gevoelig klap voor KPN. Uit het financieel overzicht van het eerste kwartaal van 2018 blijkt dat het aantal internetabonnementen met 8.000 is gedaald. Internet is nu juist de voor aanbieders belangrijkste dienst die op dit moment aan klanten worden aangeboden. Zeker nu meer Nederlanders overwegen traditioneel lineair tv-kijken in de ban te doen en naar online tv- en videoconsumptie overstappen. Daarnaast wordt juist een belangrijk deel van de winst bij levering van diensten via vaste netwerken met de verkoop van internetabonnementen gerealiseerd.

     

    Interactieve TV

    Maar ook het aantal tv-abonnementen liep terug. Het verlies in het eerste kwartaal bedroeg 5000 abonnementen. Het aantal verkochte abonnementen van het belangrijkste tv-product Interactieve TV steeg weliswaar met 10.000. Daar staat wel een daling van de andere tv-producten van KPN – hoofdzakelijk Digitenne – van 15.000 tegenover. Het aantal verkochte tv-abonnementen daalde hierdoor effectief met 5.000 naar 2.374 miljoen. Het is voor het eerst in meer dan vijf jaar dat KPN het aantal tv-abonnementen ziet dalen. Het is ook de eerste harde indicatie dat de vrije val waarin Ziggo na de fusie met UPC was beland ten einde is gekomen. VodafoneZiggo – waarvan Ziggo nu onderdeel is – maakt binnenkort de kwartaalcijfers bekend.

     

    Meer winst

    Positief voor KPN is dat het telecombedrijf in het eerste kwartaal met een lagere omzet juist meer winst wist te genereren. Door een sterke concurrentie op de mobiele en vaste markt staat de omzet onder druk. Uit de kwartaalcijfers blijkt verder dat abonnees van het telecombedrijf maandelijks meer aan abonnementen uitgeven. Dit komt onder meer door het blijvende succes van het quad play-abonnement KPN Compleet, waarbij vaste en mobiele diensten in één abonnementsvorm gecombineerd worden.

    KPNtvtelevisieInteractieve TVDigitenneinternetonlineglasvezelkoperdraadabonneesklantverliesabonnementenKPN Compleetquad playvastmobielkwartaalcijfersZiggoVodafoneZiggoconcurrentie

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Westworld season three

      Win de dvd Westworld

      Hoe vergaat het de mensheid wanneer de zelfbewuste robots uit het futuristisch western-pretpark ontsnappen? Onder leiding van Dolores zoekt de groep in de straten van het toekomstige Los Angeles vergelding. Totaal TV mag dit derde seizoen vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP Sanditon

    Sanditon
    NPO 2 om 17:50 uur
    Plattelandsdochter Charlotte verhuist naar vissersdorpje Sanditon, waar intriges aan de orde van de dag zijn.

    TV-TIP MasterChef Australië

    MasterChef Australië
    VTM2 om 07:25 uur
    Na een bijzonder seizoen met een nieuwe jury en oude kandidaten wordt de winnaar van MasterChef gekozen.

    Interview

    • Rudolph van Veen 24Kitchen kerst

      Rudolph van Veen

      24Kitchen Feestdagen met Rudolph

      Rudolph van Veen staat vanwege de feestdagen klaar in de 24Kitchen-keuken om ons met de lekkerste gerechten te helpen. Van kerstontbijt tot en met de oud & nieuw-borrel en alles daartussen.
      Reacties0 reactie(s)