KPN verliest van Ziggo

Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat het aantal breedbandinternetabonnementen in het eerste kwartaal van dit jaar met 0,3 procent naar 7,44 miljoen is gestegen. Het aantal internetabonnementen via koperdraad – ADSL en VDSL – daalde. Maar door een stijging van het aantal abonnementen via kabel en glasvezel nam het volume toe. Uiteindelijk zorgde dit voor een groei van het totaal aantal abonnementen.
KPN verlies klanten
Voor KPN was het even slikken. Voor het eerst sinds jaren leed het telecombedrijf klantverlies. En juist internet is voor leveranciers van diensten via vaste netwerken lucratief en dus van groot belang. KPN verloor 8200 breedbandklanten. Hierdoor kwam het aantal klanten met een internetabonnement bij KPN op 3,035 miljoen uit. Ziggo boekte juist een kwartaalgroei van 0,6 procent en kwam hierdoor op 3,261 miljoen internetklanten uit. Door de groei steeg het marktaandeel van kabel met 0.6 procent naar 3,44 miljoen. Ook het aantal internetabonnement dat via glasvezel op het huisadres van klanten wordt geleverd, steeg naar 1,17 miljoen. Dit is een stijging van 1,8 procent.