1. Nieuws

    KPN voert huis aan huis marketing iTV

    KPN heeft met het oog op het EK voetbal een marketingcampagne gehouden waarbij ook niet klanten van KPN ongevraagd geadresseerde post over interactieve tv in de bus kregen.
    Jan-Hein Visser
    13 juni 2012
    comments 0
    KPN voert huis aan huis marketing iTV
    KPN heeft met het oog op het EK voetbal een marketingcampagne gehouden waarbij ook niet klanten van KPN ongevraagd geadresseerde post over interactieve tv in de bus kregen.

    KPN verspreidde onder meer in grote delen van Zuidwest-Nederland 'post' die feitelijk niets anders dan ongevraagde reclame was. De mailings werden bezorgd in alle gebieden, ongeacht of er nu wel of geen glasvezel aanwezig is, wat onder omstandigheden nogal wat kan uitmaken voor diensten als HDTV en snel internet. KPN heeft daarbij ook in gemeenten als Ridderkerk en Zwijndrecht, waar veel kabelabonnees supersnel internet en digitale televisie in uitmuntende beeldkwaliteit van UPC afnemen, brieven verstuurd. Eerder hield Tele 2 zo'n actie maar KPN gaat een stapje verder.

    KPN somt voordelen interactieve tv op

    KPN nodigt de verraste ontvanger van de brief uit om zélf eens een kijkje te komen nemen en aan de knoppen te zitten van testapparatuur. Dat kan voor de regio ZHZ in de winkel van KPN in Zwijndrecht. KPN maakt daarbij vooral reclame voor de 'pauze knop' tijdens het opnemen die velen zal verbazen, iets dat bij UPC ook allang beschikbaar is omdat daar ook alle uitzendingen kunnen worden opgenomen. Zoals KPN in de brief opmerkt over het gebruik van digitale tv op een laptop of tablet: 'Jeetje, dit is handig!, geef mij meteen maar een koptelefoon, dan kan ik vanavond voetbal kijken en mijn vrouw naar haar favoriete programma'. KPN speelt hiermee in op de handige mogelijkheid tegelijk ook online op een tweede toestel televisie te kijken.

    Aanbieding KPN maand juni

    KPN doet daarbij een aanbieding voor wie in de maand juni zich abonneert op de alles-in-één standaard: interactieve tv, internet en bellen voor €56 per maand, gratis geïnstalleerd en met extra's als Spotify Premium, en opnemen tot 200 uur. De snelheden van internet in combinatie met HDTV, en vooral de beeldkwaliteit daarvan, is niet altijd even hoog want er is nogal een verschil indien men dit via ADSL afneemt (en vooral als men ver van een centrale woont) of via glasvezel, zoals dat dan weer in delen van Dordrecht onder meer mogelijk is. Recent paste KPN een aantal zaken al aan in het kader van kwaliteitsverbetering. Vooral klanten die een glasvezelaansluiting hebben, die echter lang niet overal beschikbaar is, merken dit. Totaal TV berichtte hierover ook al uitgebreid.
    KPNInteractieve tvmarketingSpotifyUPC

    Reacties

  1. TV-TIP Stand van Nederland

    Stand van Nederland
    NPO 2 om 20:25 uur
    Ooit was je gulden op de markt een daalder waard, maar tegenwoordig moet je voor koopjes bij de Turk of online zijn. Met luxe voedingsproducten valt nog wél geld te verdienen, dat bewijzen handelaren op de markt in Valkenswaard. Met hart en ziel bouwen ze aan een levendige markt waar beleving een grote rol speelt.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET JURASSIC WORLD: FALLEN KINGDOM

      Favoriete personages keren terug in dit 3D actie-spektakel. De film vol imposante dinosaurussen introduceert nieuwe soorten die nog angstaanjagender zijn dan ooit tevoren. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze avonturenfilm weggeven met daarin een pet en natuurlijk twee bioscoopkaartjes voor de film.

    TV-TIP The Expendables 2

    The Expendables 2
    RTL 7 om 20:28 uur
    Er zijn best wat vervolgfilms gemaakt die het origineel evenaarden of zelfs overtroffen. Bij actiefilms is dit echter zelden het geval. Tót Sylvester Stallone besloot om de regie van The Expendables 2 aan een ander over te laten. De actie, de stunts, het verhaal én de opperschurk zijn stukken overtuigender dan in deel één.