1. Nieuws

    KPN voert huis aan huis marketing iTV

    KPN heeft met het oog op het EK voetbal een marketingcampagne gehouden waarbij ook niet klanten van KPN ongevraagd geadresseerde post over interactieve tv in de bus kregen.
    Jan-Hein Visser
    13 juni 2012
    comments 0
    KPN voert huis aan huis marketing iTV
    KPN heeft met het oog op het EK voetbal een marketingcampagne gehouden waarbij ook niet klanten van KPN ongevraagd geadresseerde post over interactieve tv in de bus kregen.

    KPN verspreidde onder meer in grote delen van Zuidwest-Nederland 'post' die feitelijk niets anders dan ongevraagde reclame was. De mailings werden bezorgd in alle gebieden, ongeacht of er nu wel of geen glasvezel aanwezig is, wat onder omstandigheden nogal wat kan uitmaken voor diensten als HDTV en snel internet. KPN heeft daarbij ook in gemeenten als Ridderkerk en Zwijndrecht, waar veel kabelabonnees supersnel internet en digitale televisie in uitmuntende beeldkwaliteit van UPC afnemen, brieven verstuurd. Eerder hield Tele 2 zo'n actie maar KPN gaat een stapje verder.

    KPN somt voordelen interactieve tv op

    KPN nodigt de verraste ontvanger van de brief uit om zélf eens een kijkje te komen nemen en aan de knoppen te zitten van testapparatuur. Dat kan voor de regio ZHZ in de winkel van KPN in Zwijndrecht. KPN maakt daarbij vooral reclame voor de 'pauze knop' tijdens het opnemen die velen zal verbazen, iets dat bij UPC ook allang beschikbaar is omdat daar ook alle uitzendingen kunnen worden opgenomen. Zoals KPN in de brief opmerkt over het gebruik van digitale tv op een laptop of tablet: 'Jeetje, dit is handig!, geef mij meteen maar een koptelefoon, dan kan ik vanavond voetbal kijken en mijn vrouw naar haar favoriete programma'. KPN speelt hiermee in op de handige mogelijkheid tegelijk ook online op een tweede toestel televisie te kijken.

    Aanbieding KPN maand juni

    KPN doet daarbij een aanbieding voor wie in de maand juni zich abonneert op de alles-in-één standaard: interactieve tv, internet en bellen voor €56 per maand, gratis geïnstalleerd en met extra's als Spotify Premium, en opnemen tot 200 uur. De snelheden van internet in combinatie met HDTV, en vooral de beeldkwaliteit daarvan, is niet altijd even hoog want er is nogal een verschil indien men dit via ADSL afneemt (en vooral als men ver van een centrale woont) of via glasvezel, zoals dat dan weer in delen van Dordrecht onder meer mogelijk is. Recent paste KPN een aantal zaken al aan in het kader van kwaliteitsverbetering. Vooral klanten die een glasvezelaansluiting hebben, die echter lang niet overal beschikbaar is, merken dit. Totaal TV berichtte hierover ook al uitgebreid.
    KPNInteractieve tvmarketingSpotifyUPC

    Reacties

  1. TV-TIP Typisch Thorn

    Typisch Thorn
    NPO 2 om 19:20 uur
    In het midden van Limburg ligt het dorpje Thorn. In de volksmond het witte stadje genoemd vanwege de statige witte panden in het schilderachtige centrum. Er zijn twee harmonieën: de geiten en de bokken. De haat en nijd tussen die twee, dat is Typisch Thorn.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD BLACK LIGHTNING

      Na een pauze van negen jaar keert Pierce terug als elektrische superheld om ‘t stadje Freeland uit de angstgreep van een lokale bende te redden. Totaal TV mag de dvd van deze superheldenserie vijf keer weggeven.

    TV-TIP Per Seconde Wijzer

    Per Seconde Wijzer
    NPO 2 om 19:50 uur
    Erik Dijkstra deed het aardig als opvolger van Kees Driehuis, die maar liefst 29 jaar presentator was van Per Seconde Wijzer. Hij mag zelfs terugkomen in het nieuwe seizoen. De grootste uitdaging voor Dijkstra zit ’m in het niet al te lollig doen, maar dat ging hem afgelopen najaar goed af.

    Interview