KPN volgt Ziggo in muziekstrategie: sponsoring North Sea Jazz
KPN is vanaf de komende 47e editie van North Sea Jazz Festival sponsor van dit muziekevenement. Net als Ziggo – via een partnership met Ziggo Dome – ziet KPN muziek als een verbindende factor. Het bedrijf ondersteunt maatschappelijke activiteiten die mensen samenbrengen, van het Nederlandse voetbal tot het Rijksmuseum en vanaf nu dus ook het North Sea Jazz Festival.
Trots
Mark Versteegen, directeur Sponsoring bij KPN: “Livemuziek verbindt mensen op een unieke manier en North Sea Jazz is één van de meest prominente jazzfestivals ter wereld met een rijke historie. Daar herkennen we ons in. We kondigen dit partnership dan ook met trots aan en zetten alles op alles om onze klanten, muziekliefhebbers en zakelijke relaties, thuis of onderweg, kennis te laten maken met dit prachtige festival.”
Zichtbaar aanwezig
Op locatie zorgt KPN voor mobiele oplaadpunten in omgebouwde telefooncellen. Ook adopteert KPN één van de podia en de NN North Sea Jazz Festivalapp, waarmee bezoekers een persoonlijk programma kunnen aanmaken voor de beste route over het festival.
Maatschappelijk
Bovendien zal KPN op zondag 14 juli via het KPN Mooiste Contact Fonds gasten uitnodigen voor wie een concert- of festivalbezoek niet vanzelfsprekend is, bijvoorbeeld door sociaal isolement of ouderdom. Door deze mensen op het festival te ontvangen en samen met KPN-vrijwilligers langs de hoogtepunten – waaronder Sting – mee te nemen, ervaren ook zij de kracht van persoonlijk contact en livemuziek.