KPN wil internet voor klanten veiliger, socialer en groener maken
Onder jongeren is sexting een met de dag groter wordend probleem. Met sexting wordt het doorsturen van intieme foto’s en video’s bedoeld. In het afgelopen jaar heeft 15 procent van de jongeren tussen de 13 en 24 jaar dergelijk beeldmateriaal via internet aan andere personen gestuurd. Terwijl de meeste jongeren geen nadelige gevolgen van sexting ervaren, heeft een op de honderd jongeren wel last van deze vorm van digitaal flirten. Zij ervaren dat hun intieme beelden zonder hun toestemming en medeweten naar andere personen zijn doorgestuurd, of in sommige gevallen zelfs openbaar op internet verschijnen.
Doelgericht jongeren bereiken
In samenwerking met KPN heeft zangeres MEAU het nummer ‘Stukje van mij’ met bijbehorende videoclip uitgebracht. Het doel is om met dit lied jongeren te wijzen op de gevaren van sexting. De boodschap: denk goed na voordat je intieme beelden doorstuurt. Het ondersteunen van het lied van MEAU valt binnen het programma van het telecombedrijf om het internet voor gebruikers veiliger te maken. Om dit doel te bereiken levert KPN onder de noemer ‘Internet van KPN: veiliger, socialer en groener’ diensten en informatie aan klanten aan.