KPN zet nieuwe stap in veiliger maken internet
De campagne richt zich vooral op de thema’s shaming en sexting waar vooral jongeren mee worden geconfronteerd. Een half jaar geleden begon KPN met zangeres MEAU deze voorlichtingscampagne. Het door MEAU geschreven en gezongen liedje ‘Stukje van mij’ werd een hit in Nederland en bekroond met een gouden plaat. Ook de voorlichtingscampagne om jongeren te wijzen op de gevaren van shaming en sexting kreeg internationaal grote waardering.
Vervolg
KPN gaat in de komende maanden beginnen met een nieuwe voorlichtingscampagne rondom dit onderwerp. Ook dit keer wordt de #BeterInternet de hashtag en vervult MEAU weer een belangrijke rol. Daarnaast krijgt KPN advies en hulp van kennispartners Rutgers, Fonds Slachtofferhulp en HelpWanted. In de komende weken zijn op radio en tv weer de commercials van #BeterInternet met het lied van MEAU te zien en/of horen. Ook in uitgaansgelegenheden waar veel jongeren komen zoals bioscopen is de commercial te zien. Dit geldt ook voor internetsites waar veel jongeren met enige regelmaat naartoe surfen. Vanaf medio september bezoekt MEAU samen met deskundigen diverse middelbare scholen om leerlingen te wijzen op de gevaren van shaming en sexting.