Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    KPN zet XS4All echt bij het grofvuil

    Het is KPN menens bij het opheffen van de merknaam XS4All. Hiervoor wil KPN en het management van XS4All zelfs de harde strijd met de Ondernemingsraad (OR) van XS4All aangaan.
    Jarco Kriek
    20 september 2019
    comments 5
    KPN zet XS4All echt bij het grofvuil
    Foto ANP

    Het bedrijf dat bij veel Nederlanders die vanaf het eerste uur bij internet betrokken zijn en/of privacy hoog in het vaandel hebben staan, moet opgaan in de merknaam KPN. Maar volgens KPN hoeft de huidige klantgroep van XS4All niet bang voor deze vernieuwing te zijn. Alle huidige mogelijkheden en extra’s bij het abonnement blijven ook na de integratie naar de merknaam KPN in stand. Of het nu de vrije modemkeuze of het eigen IP-adres is. Een mooie belofte die dan weer niet door alle XS4All-klanten worden geloofd.

     

    KPN zet door

    KPN zet met het huidige standpunt de éénmerkstrategie door. Deze weg werd op 1 mei ingezet met het onderbrengen van de merknaam Telfort binnen KPN. Dat heeft het telecombedrijf overigens tienduizenden klanten gekost. Maar desondanks wil het de ingeslagen weg blijven volgen. XS4All is binnen anderhalf jaar hetzelfde lot als Telfort beschoren. Of klanten en werknemers het nu willen of niet: de merknaam XS4All wordt door KPN echt bij het grofvuil gezet.

     

    XS4All moet blijven

    En dat doet ook bij menig marktkenner de wenkbrauwen fronsen. XS4All is namelijk een sterke merknaam. De op dit moment onafhankelijk opererende aanbieder van de vaste diensten tv, internet en telefonie komt al jaren in vergelijkende testen als beste uit de bus. Ook een petitie die online door meer dan 50.000 hoofdzakelijk XS4All-klanten werd ondertekend, heeft niet tot een wijzing bij de beleidsbepalers binnen het hoofdkantoor van KPN aan de Oude Maas in Rotterdam kunnen leiden. En dat kan KPN opnieuw tienduizenden klanten gaan kosten. Het actiecomité XS4All Moet Blijven wil bijvoorbeeld zelf een nieuwe aanbieder oprichten. Met dit zogenaamde plan B wordt al maanden geschermd. Met geïnteresseerde marktpartijen zou al overlegd zijn. Maar tot nu toe is dit plan B voor de huidige XS4All-klanten bij veel mooie woorden gebleven.

     

    T-Mobile en Ziggo

    De lachende derde van dit hele steekspel rond XS4All zou zomaar eens T-Mobile kunnen zijn. Deze uitdager op de Nederlandse markt van vaste diensten staat met open armen klaar om klanten op te vangen die door de onrust XS4All de rug willen toekeren. Of XS4All Moet Blijven moet natuurlijk binnen redelijke termijn meer openheid over het tot nu toe mysterieuze plan B geven. En wie koperdraad en glasvezel definitief de rug toe wil keren, kan natuurlijk bij VodafoneZiggo-onderdeel Ziggo terecht. Het mag duidelijk zijn: KPN speelt hoog spel met het opheffen van XS4All. De vraag is of de bezuiniging van de éénmerkstrategie uiteindelijk op kan wegen tegen de kosten die het klantverlies met zich meebrengt.

    KPNXS4AllXS4All Moet BlijventvtelevisieinternettelefoontelefoniebellenabonnementTelfortT-MobileZiggoVodafoneZiggo

    Reacties