KPN ziet aantal tv-klanten weer groeien
Het aantal KPN-klanten met een abonnement op Interactieve TV steeg in het eerste kwartaal van dit jaar met 27.000 door naar 2.030.000. Tegen de stijging van het aantal klanten met Interactieve TV staat een daling van 16.000 bij de overige tv-producten van KPN waarvan Digitenne verreweg het belangrijkste deel voor zijn rekening neemt. In totaal had KPN op 31 maart 2.336.000 tv-klanten. Dit komt neer op een groei van 11.000. Het aantal tv-klanten bij KPN stijgt hierdoor minder dan in voorgaande kwartalen.
Sterke concurrentie
KPN heeft te maken met sterkere concurrentie op de Nederlandse markt. Meer aanbieders gaan quad play-abonnementen aanbieden, waarbij vaste en mobiele diensten gezamenlijk in een abonnement worden geleverd, en belonen klanten die dit soort abonnementen afnemen met cadeautjes. Onder meer VodafoneZiggo, het fusiebedrijf van Vodafone Nederland en Ziggo, en T-Mobile doen dit. KPN biedt onder de naam KPN Compleet al langere tijd quad play aan. KPN blijft succesvol met dit abonnement en zag het aantal KPN Compleet-klanten in het eerste kwartaal met 45.000 toenemen.