KPN ziet klantwaardering verder stijgen

In de laatste zes maanden van 2017 is de WoM-score van KPN met vier punten gestegen naar 65. Het onderzoek wordt twee keer per jaar door marktonderzoeker Telecompaper uitgevoerd. Hierbij worden meer dan vierduizend Nederlanders naar de ervaring met de eigen aanbieder van triple play-diensten gevraagd. De WoM-core geeft het percentage aan hoeveel ondervraagden de eigen aanbieder aan familie, vrienden en kennissen zou aanbevelen voor de levering van tv, internet en telefonie via een vast netwerk.
XS4All
KPN staat met een WoM-score van 65 op de vierde plek maar blijft de grootste concurrent Ziggo voor. Ook de KPN-dochterbedrijven XS4All en Telfort komen goed uit het onderzoek. XS4All is met een score van 77 met grote voorsprong de grote winnaar. Telfort zag de score weliswaar met 3 punten naar 55 dalen, maar maakt na KPN wel de top 5 compleet.
Online.nl
Ronduit slecht met de klantwaardering gaat het met Online.nl. De aanbieder komt als hekkensluiter uit het onderzoek en zag de WoM-score zelfs met negen punten naar 31 dalen. Caiway blijft ondanks een winst van acht procentpunten met een score van 48 op de voorlaatste plek. T-Mobile Thuis doet het met 49 procent net iets beter dan Caiway.