1. Nieuws

    KPN ziet vraag digitale televisie weer stijgen

    Het aantal televisieabonnees bij KPN blijft stijgen. Het bedrijf heeft als doelstelling in 2012 meer dan 1,5 miljoen televisieabonnees te hebben.
    Jarco Kriek
    27 juli 2010
    comments 0
    KPN ziet vraag digitale televisie weer stijgen

    KPN wil binnen anderhalf jaar meer dan 1,5 miljoen abonnees hebben. Het bedrijf zegt op koers te zijn om dit streven te halen. Ook het afgelopen kwartaal zag KPN het aantal digitale televisieabonnees stijgen. Op dit moment kijken 1.088.000 huishoudens digitale televisie via KPN.

    Hierdoor komt het marktaandeel van KPN op de televisiemarkt uit op 14 procent. Daarbij is te zien dat het aantal abonnees dat via Digitenne naar digitale televisie kijkt bijkans gelijk blijft. In het laatste kwartaal was er nog een nipte stijging van 9.000 abonnees te zien. Digitenne steeg hiermee door naar 895.000 abonnees. In de komende anderhalf jaar wil KPN meer dan 400.000 abonnees, om aan het streven van 1,5 miljoen abonnees in 2012 te voldoen, vooral halen uit Interactieve Televisie. De eerste aanzet daarvoor werd het afgelopen kwartaal gegeven. Het aantal klanten met Interactieve TV van KPN is nu 193.000, een stijging van 46.000. In totaal zag KPN het aantal televisieabonnees het afgelopen jaar met maar liefst 22 procent stijgen. Daarbij is voor KPN vooral ook belangrijk dat maandelijkse televisiebesteding per abonnee in het afgelopen jaar is gestegen van 7 euro naar 9 euro.

    Om meer televisieklanten binnen te halen heeft KPN onlangs de prijzen van de triple play pakketten (internet, televisie en telefonie) verlaagd. Verder hoopt KPN dat het aantal televisieabonnees dat via glasvezel gaat kijken naar Interactieve TV verder gaat groeien. Daar is overigens nog veel winst te behalen. Minder dan 10 procent van het aantal huishoudens dat via het Reggefiber glasvezelnetwerk Interactieve TV van KPN kan afnemen doet dat ook. Van de 288.000 potentiële glasvezelklanten zijn slechts 26.000 geactiveerd voor het triple play aanbod van KPN.


    KPNdigitale televisieHDTVDigitenneInteractieve Televisie

    Reacties

  1. TV-TIP Typisch Bloemenbuurt

    Typisch Bloemenbuurt
    NPO 2 om 19:20 uur
    We mogen drie weken meegluren in de Amersfoortse Bloemenbuurt. Wie wonen daar en hoe ziet hun leven eruit? Een van de bewoners is volkszanger Johan van Waas. Hij werd door de crew gespot toen hij 'n moppie stond te zingen en mocht het introliedje voor de serie schrijven.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE GIRL IN THE SPIDERS WEB

      Lisbeth Salander, het bekende personage uit de populaire Millennium-boeken, keert terug in The Girl in the Spider’s Web. Het is de eerste verfilming van de bestseller. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze dramathriller weggeven, met daarin het boek (filmeditie) en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Gold Rush

    Gold Rush
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Tony Beets is druk in de weer om zijn tweede dregde in operatie te krijgen in Klondike. De illustere Friese Amerikaan zal extra goud uit de grond moeten halen nu hij geen royalty's meer van Parker krijgt. En dat gaan zijn kinderen Kevin en Monica merken.