KPN-klanten blijven kritisch over TV+: belangrijke verbeteringen blijven te lang liggen
Op het eerste oog komt KPN deze belofte na. Zoals beloofd komt er iedere twee weken een update van de KPN TV+ App uit. Ook is elke maand een update voor de firmware van de TV+ decoder beschikbaar. Maar gebruikers klagen dat bij deze updates vaak minder belangrijke verbeteringen aangebracht worden. De belangrijkere verbeterpunten, zoals opgesomd in een zelfgemaakte lijst van gebruikers, blijven veelal op de plank liggen. Dit zorgt voor ongeduld bij de gebruikers van de KPN TV+ bruikleendecoder. Aan de hand van de wensen van gebruikers heeft KPN een lijst van TV+ bevindingen gemaakt.
Standaard
Nieuwe klanten van KPN krijgen automatisch de TV+ decoder in bruikleen als ze bij internet ook een tv-abonnement nemen. Bij een internet-only abonnement kan de TV+ decoder – feitelijk een Android TV mediaspeler – tegen extra kosten van €3,50 per maand als optie zonder lineaire tv-diensten worden toegevoegd. Bestaande klanten met een ouder abonnement kunnen overstappen naar de nieuwe TV+. Hierdoor wordt de maandelijkse kosten voor internet lager dan voorheen. De tv-diensten kunnen echter net iets duurder uitvallen. Hierdoor is het prijsverschil tussen de oude en nieuwe abonnementsvorm minimaal, maar in veel gevallen net een tikje voordeliger.