Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Kwaliteit en snelheid wifi eigen verantwoordelijkheid: KPN geeft voorlichting

    De klaagzang over de draadloze wifi internetverbinding bij klanten van bijvoorbeeld Ziggo, KPN en Odido blijft aanhouden. Wat kan je doen om dit te verbeteren?
    Jarco Kriek
    26 februari 2024
    comments 5
    Kwaliteit en snelheid wifi eigen verantwoordelijkheid: KPN geeft voorlichting
    Foto Getty Images

    Vaak wordt door consumenten met het vingertje naar de internetaanbieder gewezen als er problemen zijn met de draadloze wifi internetverbinding. Maar dit is niet juist. De kwaliteit van de wifiverbinding is de verantwoordelijkheid van de gebruiker en niet de internetaanbieder. De reden hiervoor is dat de internetaanbieder geen invloed heeft op de voor iedere klant andere omstandigheden met betrekking tot wifi in huis. Op dezelfde manier is de aanbieder niet verantwoordelijk voor FM en DAB+ ontvangst bij de luisteraar thuis.

     

    Voorlichting

    Desondanks doen alle internetaanbieder er alles aan om bij klanten zo goed mogelijke wifiverbinding te realiseren. Zo bieden de grootste internetaanbieders in eigen beheer wifi-verbeteraars aan met de mogelijkheid dat monteurs het wifinetwerk bij klanten thuis zo optimaal mogelijk inrichten. Ook op andere manieren wordt voorlichting gegeven. Zo heeft KPN een lijst met uitleg op de eigen website geplaatst met de belangrijkste aandachtspunten voor een goede wifiverbinding. Deze lijst is niet alleen interessant voor KPN-klanten, maar ook voor klanten van alle andere aanbieders.

    KPNinternetdraadlooswifi

    Reacties