1. Nieuws

    Langere reclameblokken op tv door Europees besluit

    De Europese Commissie wil tv-zenders meer ruimte geven om reclamezendtijd zelf in te delen. Het maximaal aantal reclameminuten blijft gelijk, maar kan flexibeler gebruikt worden.
    Jarco Kriek
    24 mei 2016
    comments 24
    Langere reclameblokken op tv door Europees besluit

    De Europese Commissie wil tv-zenders meer ruimte geven om reclamezendtijd zelf in te delen. Het maximaal aantal reclameminuten blijft gelijk maar kan flexibeler gebruikt worden. De Duitse krant Handelsblatte heeft het besluit dat op 20 mei genomen blijkt te zijn openbaar gemaakt.


    Met de huidige wetgeving mogen tv-zenders maximaal twaalf minuten per uur besteden aan het uitzenden van reclames. De Europese Commissie wil het door een wijziging mogelijk maken dat tv-zenders tussen 07.00 en 23.00 uur twintig procent van de uitzendtijd mogen besteden aan het uitzenden van reclames. Twaalf minuten per uur komt overeen met twintig procent, maar in de huidige situatie mogen tv-zenders niet uitgezonden reclameminuten opsparen en later alsnog gebruiken.

    Meer reclames

    In de nieuwe plannen van de Europese Commissie vervalt de termijn van een uur en wordt vervangen door een periode van 07.00 tot 23.00 uur. Hierdoor wordt het voor tv-zenders mogelijk om grote reclameblokken rond veelbekeken tv-programma’s te programmeren. Voor tv-zenders betekent het nieuwe plan de mogelijkheid om reclamezendtijd tegen hogere prijzen rond veel bekeken tv-programma’s te verkopen. De kijker moet zich voorbereiden op langere reclameblokken bij onder meer veelbekeken series en sportprogramma's.

    ReclamereclamezendtijdreclameblokkenEuropaEuropese CommissieBrusselNPOpublieke omroepRTL NederlandSBS Broadcastingtvtelevisietv-zendertelevisiezenderseriesfilmssportvoetbal

    Reacties

  1. TV-TIP Fun with Dick and Jane

    Fun with Dick and Jane
    RTL 4 om 07:15 uur
    Het leuke aan Fun with Dick and Jane is dat het gewoon een Jim Carrey-film is, compleet met gekke bekken en een goed hart. Maar het is ook een satire, waardoor de film een fijn ruw randje krijgt en niet glad wordt. Carrey maakte als een raket carrière bij een bedrijf waar de ratten aan de top - met een lekker verachtelijke Baldwin als baas - hebben zitten graaien. De brave Carrey en Leoni verkopen eerst al hun spullen en gaan dan het criminele pad op.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES COLD PURSUIT

      De hardwerkende familieman Nels Coxman (Liam Neeson) woont in een klein plaatsje in Colorado. Zijn rustige leven is afgelopen wanneer zijn zoon vermoord wordt door een drugsbaron. Nels’ zoektocht naar gerechtigheid wordt een wraakzuchtige jacht op de drugsbaron. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze actiethriller weggeven.

    TV-TIP Amanda to the Rescue

    Amanda to the Rescue
    TLC om 18:30 uur
    Het fikte behoorlijk vorig jaar in Californië. De natuurbranden kostten verzekeringsmaat- schappijen ruim 11 miljard dollar en aan 86 mensen hun leven. Gelukkig werd er ook een hoop gered, zoals dieren. Amanda Giese redt drie honden, waaronder een hoogzwangere chihuahua.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)