Meer klanten voor Ziggo

Marktonderzoeker Telecompaper meldt dat beide leidinggevende aanbieders in Nederland de positie op de breedbandmarkt hebben versterkt. Ziggo blijft met een marktaandeel van 43,5 procent de grootste leverancier van internetdiensten. Het kabelbedrijf realiseerde in het tweede kwartaal een stijging van 0,3 procent en zag hierdoor het aantal internetklanten naar 3,2 miljoen stijgen. KPN realiseerde een gelijke stijging van het marktaandeel, maar deze blijft nog steeds drie procent achter bij Ziggo, dat onderdeel van het Nederlandse mediabedrijf VodafoneZiggo is.
Kleine aanbieders
Ziggo en KPN houden met een gezamenlijk marktaandeel van 84 procent de breedbandmarkt in de macht. Samen snoepten ze in de afgelopen drie maanden 0,6 procent marktaandeel van met name kleinere aanbieders af. Maar ook gevestigde namen als Tele2 en Online.nl verloren internetabonnees. Omdat Nederlanders steeds meer Alles-in-1-abonnementsvormen - waarvan internet de belangrijkste dienst is - afnemen, heeft dit ook gevolgen voor overige vaste markt-diensten die aanbieders aan klanten leveren.
T-Mobile
Uitzondering onder de kleinere aanbieders is T-Mobile Thuis. Het aantal klanten bij T-Mobile nam met achtduizend toe. Hierdoor kwam de aanbieder op een marktaandeel met een klantenbestand van 184.000 op 2,5 procent uit.