Marktaandeel kabel blijft dalen

Kabelbedrijven blijven druk van met name DSL- en
glasvezel-providers ondervinden. Dat zorgt voor een blijvend klantenverlies
waardoor het marktaandeel krimpt.
Kabelbedrijven maken in de komende weken de jaarcijfers over
2014 bekend. Dan wordt echt duidelijk hoe groot het klantverlies van
kabelbedrijven is. Het kleine kabelbedrijf heeft de jaarcijfers over 2014
inmiddels bekendgemaakt. Volgens Digitale Kabeltelevisie is het aantal
huishoudens dat de beschikking over het kabelnetwerk van Rekam heeft en ook
daadwerkelijk één of meer abonnementen afneemt tot 46,2 procent geslonken.
Jaarcijfers Liberty Global in aantocht
Het is duidelijk dat kabelbedrijven in 2014 tienduizenden
klanten hebben verloren. Hoe groot het verlies in marktaandeel is, wordt pas
goed duidelijk als het Britse mediabedrijf Liberty Global – eigenaar van Ziggo
en UPC – de financiële cijfers later deze maand bekendmaakt.