1. Nieuws

    Massale opzeggingen Ziggo na sponsordeal Ajax blijven uit

    Het aantal opzeggingen bij de kabelbedrijven UPC en Ziggo na het bekendworden van de sponsordeal met Ajax is zeer klein op het grote aantal abonnees dat beide bedrijven hebben.
    Jarco Kriek
    8 november 2014
    comments 10
    Massale opzeggingen Ziggo na sponsordeal Ajax blijven uit
    Foto: ANP

    Het aantal opzeggingen bij de kabelbedrijven UPC en Ziggo na het bekend worden van de sponsordeal met Ajax is zeer klein op het grote aantal abonnees dat beide bedrijven hebben.

    Op sociale media ontstond gisteren ophef onder voetbalsupporters van onder andere PSV en Feyenoord nadat bekend werd dat Ziggo concurrent Ajax gaat sponsoren. Ziggo – dat een fusiebedrijf van de kabelaars UPC en Ziggo is – betaalt de Amsterdamse voetbalclub jaarlijks tussen de acht en tien miljoen euro om de naam op het voetbalshirt van Ajax en Jong Ajax te laten pronken. Het nieuws kwam gisteren voor bijna iedereen als een verrassing. Zeer weinig mensen bij Ajax en Ziggo wisten van de gesprekken.

    Bedrijven die elkaar optimaal versterken

    Ziggo-woordvoerder Martijn Jonker erkent aan Totaal TV dat het kabelbedrijf de commotie onder voetbalsupporters buiten Amsterdam had ingecalculeerd: "Voetbal is emotie. Dus hadden we felle opmerkingen verwacht. Maar Ziggo ziet in deze sponsorovereenkomst vooral twee Nederlandse bedrijven die elkaar optimaal aanvullen." Jonker ontkent overigens dat er bij het kabelbedrijf extra personeel op de klantenservice is ingezet vanwege vragen of opzeggingen door de sponsovereenkomst met Ajax. "Het was een reguliere drukte waarbij niet meer aanmeldingen of opzeggingen dan normaal plaatsvonden." Het gaat daarbij om opzeggingen bij zowel UPC als Ziggo, die momenteel nog als twee onafhankelijke bedrijven opereren.

    Ziggo Dome voorbeeld samenwerking Ajax

    Voorbeeld voor de samenwerking met Ajax is het Ziggo Dome, dat tegenover de Amsterdam ArenA ligt. Een samenwerking die door de nieuwe sponsorovereenkomst met Ajax niet in gevaar komt. Nu de fusie met UPC definitief is, wil Ziggo een bedrijf met nationale allure worden. "Wij willen de stap maken van komend bedrijf tot topbedrijf, zoals Albert Heijn en ING. Dan is dit sponsorship noodzakelijk", aldus Baptiest Coopmans – beoogd CEO van fusiebedrijf Ziggo – tijdens de persconferentie na het sluiten van de sponsorovereenkomst met Ajax.

    ZiggoAjaxUPCLiberty GlobalvoetbalAmsterdam ArenAmuziekZiggo Domeshirtsponsorsponsoring

    Reacties

  1. TV-TIP Goede tijden, slechte tijden

    Goede tijden, slechte tijden
    RTL 4 om 20:00 uur
    Anton klopt bij Ludo aan voor juridische hulp. Lana grijpt het ceremonie-meesterschap aan om haar moeder te tonen hoe zelfstandig ze is. Bing, Rik en Amir maken er een mannenmiddag van.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES COLD PURSUIT

      De hardwerkende familieman Nels Coxman (Liam Neeson) woont in een klein plaatsje in Colorado. Zijn rustige leven is afgelopen wanneer zijn zoon vermoord wordt door een drugsbaron. Nels’ zoektocht naar gerechtigheid wordt een wraakzuchtige jacht op de drugsbaron. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze actiethriller weggeven.

    TV-TIP Het leven van Hitler - een blauwdruk voor dictators

    Het leven van Hitler - een blauwdruk voor dictators
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat gebeurde er tussen 1889 en 1929 in het leven van een in Oostenrijk geboren Duits jochie, dat ervoor zorgde dat de wereld in vuur en vlam stond? Dat gaat niet over een zakkie knikkers. In deze vierdelige docu wordt uiteengezet hoe Adolf Hitler Adolf Hitler werd.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)