1. Nieuws

    Massale opzeggingen Ziggo na sponsordeal Ajax blijven uit

    Het aantal opzeggingen bij de kabelbedrijven UPC en Ziggo na het bekendworden van de sponsordeal met Ajax is zeer klein op het grote aantal abonnees dat beide bedrijven hebben.
    Jarco Kriek
    8 november 2014
    comments 10
    Massale opzeggingen Ziggo na sponsordeal Ajax blijven uit
    Foto: ANP

    Het aantal opzeggingen bij de kabelbedrijven UPC en Ziggo na het bekend worden van de sponsordeal met Ajax is zeer klein op het grote aantal abonnees dat beide bedrijven hebben.

    Op sociale media ontstond gisteren ophef onder voetbalsupporters van onder andere PSV en Feyenoord nadat bekend werd dat Ziggo concurrent Ajax gaat sponsoren. Ziggo – dat een fusiebedrijf van de kabelaars UPC en Ziggo is – betaalt de Amsterdamse voetbalclub jaarlijks tussen de acht en tien miljoen euro om de naam op het voetbalshirt van Ajax en Jong Ajax te laten pronken. Het nieuws kwam gisteren voor bijna iedereen als een verrassing. Zeer weinig mensen bij Ajax en Ziggo wisten van de gesprekken.

    Bedrijven die elkaar optimaal versterken

    Ziggo-woordvoerder Martijn Jonker erkent aan Totaal TV dat het kabelbedrijf de commotie onder voetbalsupporters buiten Amsterdam had ingecalculeerd: "Voetbal is emotie. Dus hadden we felle opmerkingen verwacht. Maar Ziggo ziet in deze sponsorovereenkomst vooral twee Nederlandse bedrijven die elkaar optimaal aanvullen." Jonker ontkent overigens dat er bij het kabelbedrijf extra personeel op de klantenservice is ingezet vanwege vragen of opzeggingen door de sponsovereenkomst met Ajax. "Het was een reguliere drukte waarbij niet meer aanmeldingen of opzeggingen dan normaal plaatsvonden." Het gaat daarbij om opzeggingen bij zowel UPC als Ziggo, die momenteel nog als twee onafhankelijke bedrijven opereren.

    Ziggo Dome voorbeeld samenwerking Ajax

    Voorbeeld voor de samenwerking met Ajax is het Ziggo Dome, dat tegenover de Amsterdam ArenA ligt. Een samenwerking die door de nieuwe sponsorovereenkomst met Ajax niet in gevaar komt. Nu de fusie met UPC definitief is, wil Ziggo een bedrijf met nationale allure worden. "Wij willen de stap maken van komend bedrijf tot topbedrijf, zoals Albert Heijn en ING. Dan is dit sponsorship noodzakelijk", aldus Baptiest Coopmans – beoogd CEO van fusiebedrijf Ziggo – tijdens de persconferentie na het sluiten van de sponsorovereenkomst met Ajax.

    ZiggoAjaxUPCLiberty GlobalvoetbalAmsterdam ArenAmuziekZiggo Domeshirtsponsorsponsoring

    Reacties

  1. TV-TIP Wildernis onder water

    Wildernis onder water
    NPO 2 om 19:50 uur
    De makers van Wildernis onder water zijn aanbeland bij het tweede couplet van het Limburgs volkslied: Waar de brede stroom der Maas, statig zeewaarts vloeit; weeldrig sappig veldgewas, kost'lijk groeit en bloeit. Je hoort het al: ze nemen een frisse duik in de Zuid-Limburgse beken en rivieren die door de provincie kronkelen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD WESTWORLD S2

      Chaos overheerst in dit volgende hoofdstuk over de geboorte van een nieuwe levensvorm. Dolores neemt de touwtjes in handen, terwijl Maeve haar eigen missie heeft. De net bevrijde hosts hebben een appeltje te schillen… Totaal TV mag de dvd van dit tweede seizoen van Westworld vijf keer weggeven.

    TV-TIP Je geld of mijn leven

    Je geld of mijn leven
    NPO 1 om 20:30 uur
    Bert van Leeuwen maakt de wereld een beetje beter. Is het niet middels een diner voor gebroken families, dan zoekt (en vindt) hij wel vier patiënten die een crowdfunding gestart zijn om hun operatie of onderzoek te bekostigen. Bertje zou Bertje niet zijn als hij de patiënten vervolgens niet volgt.