Max Verstappen bindt 2,1 miljoen kijkers aan Ziggo Sport
De meeste Nederlanders keken gratis via het digitale basiskanaal Ziggo Sport dat alleen bij kabelbedrijf Ziggo beschikbaar is. Stichting Kijkonderzoek (SKO) laat weten dat het in dit geval om 1,667 miljoen Nederlanders boven de zes jaar ging. Bij andere distributeurs zoals KPN, Canal Digitaal en T-Mobile kon de race via het kanaal Ziggo Sport Select met een aanvullend abonnement van betaalzender Ziggo Sport Totaal bekeken worden. Volgens SKO keken 467.000 Nederlanders op deze manier naar de winnende race van Max Verstappen.
Viaplay
Formule 1 is met grote voorsprong het meest bekeken op Ziggo Sport en Ziggo Sport Totaal. De sportzender raakt echter na dit seizoen de uitzendrechten van Formule 1 kwijt aan Nordic Entertainment Group (NENT). Hierdoor is Formule 1 vanaf het volgende seizoen via de nieuwe streamingdienst Viaplay in Nederland te bekijken. Hoeveel een Viaplay-abonnement gaat kosten, is op dit moment nog niet duidelijk. Ook is kijken via online tv-dienst F1 TV Pro mogelijk. Maar onbekend is of de abonnementsprijs van deze dienst volgend jaar omhoog gaat. Op dit moment kost een F1 TV Pro jaarabonnement €64,99.