Max Verstappen maakt Ziggo en Ziggo Dome uitzinnig
En dan te bedenken dat de sfeer na het startsein inkakte toen Max Verstappen, zoals commentator Olav Mol verwoordde, een poepstart had. Wat echter daarna gebeurde, was van een dergelijke klasse dat Max Verstappen de legendarische Ayrton Senna in kwaliteit en kunde evenaarde. Gedurende de race kwam de feeststemming in het Ziggo Dome terug nadat de Nederlandse coureur zich vanaf de zevende plaats terug wist te vechten naar een podiumplek. Bij elke inhaalactie ging het dak steeds een stukje verder van het Ziggo Dome af. Met natuurlijk de complete extase toen Verstappen twee ronden voor het einde Charles Leclercq inhaalde en de leiding overnam. Zelfs een ervaren coureur als Jan Lammers keek met tranen in de ogen naar de ontketende Max Verstappen. Wat daarna plaatsvond kan het beste omschreven worden als een door Ziggo Sport-anchor Jack van Gelder geleid feest van nationale sporttrots.
Ziggo
Het spektakel in het Ziggo Dome maar zeker ook de prestaties van Max Verstappen is de ideale marketingtool voor het VodafoneZiggo bedrijfsonderdeel Ziggo. Het kabelbedrijf biedt namelijk zonder extra kosten het digitale sportkanaal Ziggo Sport aan alle klanten aan. Waar bij concurrenten als KPN en T-Mobile per maand vijftien euro betaald moet worden om naar sportcontent via Ziggo Sport Totaal te kijken, kunnen Ziggo-klanten dit zonder meerkosten doen. Onder dit ‘gratis’ exclusieve content bevindt zich naast buitenlands voetbal – waaronder Champions League, Premier League en La Liga – ook de Formule 1 met Max Verstappen. Als Ziggo het fenomeen Max Verstappen en zijn fans met respect behandelt, kan dit voor het klantenbestand veel belangrijker zijn dan alle exclusieve titels van HBO bij elkaar.