1. Nieuws

    Mediaspeler verdringt lineaire tv

    De kentering in het kijkgedrag van consumenten wordt in het buitenland steeds duidelijker. Eenderde van de bezitters van digitale mediaspelers heeft geen tv-abonnement meer.
    Jarco Kriek
    10 december 2014
    comments 4
    Mediaspeler verdringt lineaire tv

    De kentering in het kijkgedrag van consumenten wordt in het buitenland steeds duidelijker. Eenderde van de bezitters van interactieve digitale mediaspelers heeft geen tv-abonnement meer.


    Uit het rapport Digital Media Players 2014 van onderzoeksbureau GfK wordt dit veranderd kijkgedrag zichtbaar. Bijna twintig procent van de deelnemers aan het onderzoek zijn in het bezit van een interactieve digitale mediaspeler als Apple TV of Chromecast. Een derde van de bezitters heeft geen abonnement op lineaire tv-diensten via kabel, glasvezel of satelliet. Als grootste voordeel wordt het zelf samenstellen van de tv-avond genoemd. Daarbij wordt vooral content Over The Top (OTT) – dus direct via internet – in de huiskamer gehaald. In Amerika is vooral Netflix populair. Volgend jaar begint ook HBO daar met de verkoop van OTT-abonnementen van de streamingdienst HBO GO

    Over The TopOTTChromecastRokuApple TVSmartTVSmart TVinternettelevisielineairtvtelevisieHBOHBO GONetflixaanbiederstv-aanbiederskabelsatellietglasvezelDSL

    Reacties

  1. TV-TIP Tour de France

    Tour de France
    NPO 1 om 13:15 uur
    Nairo Quintana werkt weer aan zijn grote doel: de Tourwinst. Toch doemt er een probleem op. Movistar heeft zich versterkt met Mikel Landa, vorig jaar de rebel van Sky. Dan heeft de ploeg dus het paard van Troje binnengehaald, want Landa gaat: ‘nooit meer voor een kopman werken’. Wat zal dat opleveren in de eerste bergetappe.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP Het gevoel van De Vierdaagse

    Het gevoel van De Vierdaagse
    NPO 1 om 19:10 uur
    Als Fons de Poel aan de Vierdaagse denkt, krijgt hij kriebels in het vooronder. Als rasechte Nijmegenaar (in 2003 maakte hij nog het singeltje ‘Go NEC, We Gaan Europa in’) kan hij het gevoel van de Vierdaagse pas écht overbrengen. Hij weet namelijk precies wanneer de wandelaars hun brandpunt bereiken.