1. Nieuws

    Meer digitale kijkers bij kabelaar Ziggo

    Ziggo maakte vandaag goede kwartaalcijfers bekend. Het aantal digitale kijkers bij het mediabedrijf blijft stijgen. Op dit moment kijkt 53 procent naar digitale televisie.
    Jarco Kriek
    29 juli 2010
    comments 0
    Meer digitale kijkers bij kabelaar Ziggo

    Meer Ziggo klanten kijken naar digitale televisie. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers over het tweede kwartaal 2010. Het mediabedrijf maakte deze vandaag bekend. Uit deze cijfers blijkt ook dat minder klanten een aanvullend digitaal zenderpakket afnemen. Maar als dit wel gebeurt, dan is de besteding groter.

    In het laatste jaar zag Ziggo overigens het totale aantal televisieabonnees met 116.000 dalen naar 3,12 miljoen. In totaal kan Ziggo 4,1 miljoen huishoudens in haar verzorgingsgebied bereiken. Iets meer dan driekwart, 76 procent, doet dit ook. Daarvan keken eind juni 2010 1.677.000 abonnees naar digitale televisie. Dat is 53,8 procent van het totale aantal televisieabonnees. In het afgelopen kwartaal komt dit neer op 55.000 nieuwe digitale kijkers via het Ziggo netwerk Opvallend is overigens wel dat minder abonnees dan het vorige kwartaal één of meer aanvullende digitale zenderpakketten afneemt. Was dit vorige maand nog bij 50,4 procent van de digitale kijkers het geval, nu is dat gezakt naar minder dan de helft (48,2 procent).

    Wat echter voor Ziggo belangrijker is dat de uitkomsten uit de verkoop van aanvullend digitaal televisiecontent wel hoger waren. Elke maand geven televisieabonnees die bij Ziggo een aanvullend digitaal abonnement afnemen €12,60 hieraan uit. Dat is 60 eurocent per maand meer. Ook werd een grotere winst behaald uit de verkoop van alles-in-1 pakketten waarbij de klant internet, telefonie en televisie bij Ziggo afnemen. Ziggo CEO Bernhard Dijkhuizen zegt in een reactie dat het verbeteren van het aanbod en investeringen in het netwerk hebben geleid tot een hogere omzet.


    Ziggodigitaaldigitale televisieanaloog

    Reacties

  1. TV-TIP Tour de France

    Tour de France
    NPO 1 om 14:10 uur
    Het is even omschakelen voor de renners na drie dagen klimmen in de Alpen. Vandaag een vrij vlakke etappe naar Valence, waar een massaprint wordt verwacht. Wij denken dat de turbodijen van André Greipel, het Duitse oermens van Lotto Soudal, de andere paardjes wel eens zou kunnen verrassen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP The Cruise

    The Cruise
    Een om 18:15 uur
    Het drijvende hotel The Regal Princess is volgeboekt, wat maar één ding betekent: de crew, zo'n 1.400 man, moet aan de bak om de vijfduizend passagiers wáár voor hun duizend pond te geven. Er is direct een probleem: de koffers van een familie zijn verdwenen en dat zorgt bij Timothy voor rode vlekken in zijn nek.