1. Nieuws

    Meer digitale kijkers bij UPC

    Kabelbedrijf UPC is de grens van 1,1 miljoen abonnees gepasseerd die minimaal het digitale instapabonnement Starter afnemen. Feitelijk ligt het aantal digitale kijkers nog hoger.
    Jarco Kriek
    6 november 2013
    comments 0
    Meer digitale kijkers bij UPC

    Kabelbedrijf UPC is de grens van 1,1 miljoen abonnees gepasseerd die minimaal het digitale instapabonnement Starter afnemen. Feitelijk ligt het aantal digitale kijkers nog hoger.

    UPC introduceerde namelijk op 4 april het ongecodeerde digitale basispakket van meer dan 40 tv-zenders en tientallen radiozenders. Onlangs werd het derde Vlaamse tv-kanaal Ketnet aan dit zenderaanbod toegevoegd. Hierdoor voldoet het digitale basispakket aan de verplichtingen in de nieuwe mediawet die door de Eerste- en Tweede Kamer is goedgekeurd en op 1 januari 2014 actief wordt. Omdat het ongecodeerde digitale basispakket onderdeel van het standaardabonnement voor analoge tv uitmaakt, worden de abonnees die op deze manier digitaal naar tv-kijken niet door UPC bij het aantal digitale tv-klanten bijgeteld.

    Minder analoge kijkers

    UPC heeft in het derde kwartaal het aantal analoge kijkers met 26.300 naar 551.800 zien dalen. Daar tegenover staat een stijging van het aantal digitale kijkers van 7.500 naar 1.101.500. Per saldo betekent dit dat UPC in het afgelopen kwartaal 18.800 tv-klanten verloren heeft. Dat is minder dan de voorgaande kwartalen. Een afvlakking van het aantal vertrekkende tv-klanten was eerder ook al in de kwartaalcijfers van Ziggo waarneembaar. Beide kabelbedrijven verloren veel klanten door een sterke concurrentie van glasvezel en dan vooral het tv-product Interactieve TV van KPN, dat overigens ook via ADSL en VDSL wordt aangeboden.

    UPCUPC NederlandanaloogdigitaaltvbasispakketStarterdigitaal instappakketRoyaalmediawet

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTJES GOOD BOYS

      Wat kan er wel allemaal niet fout gaan op één dag? De makers van Superbad, Bad Neighbours en Sausage Party komen met het originele Good Boys. Als hij wordt uitgenodigd voor zijn eerste feestje raakt de twaalfjarige Max in paniek omdat hij niet weet hoe je moet zoenen. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Make Holland great again

    Make Holland great again
    NPO 3 om 20:15 uur
    YUNG DWDD-reporter Sahil Amar Aïssa had de afgelopen maanden één missie. Een geheime missie nog wel: het land een beetje beter maken. Of nou ja, ten minste een poging doen. Is het leven hier dan om te janken? Ben je mal! Maar toch zien we met z’n allen dagelijks dingen die beter kunnen. En als niemand iets doet, verandert er ook niets, toch?

    TV-TIP Savage builds

    Savage builds
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Als kind leer je dat je niet met je eten mag spelen en je mag er al helemaal niet mee gooien. Adam Savage trekt zich daar helemaal niks van aan en heeft een episch voedselgevecht met collega Tory Belleci. De twee bedenken allerlei rare machines om eten naar elkaar te smijten.

    Interview

    • *

      Frans Bauer

      The Voice Senior

      Geer & Goor verlieten met gierende banden hun stoel in The Voice Senior. Enter Frans Bauer als vierde coach naast Marco Borsato, Ilse DeLange en Angela Groothuizen.
      Reacties0 reactie(s)