1. Nieuws

    Meer digitale tv-abonnementen bij Ziggo

    Ziggo heeft het bedrijfsresultaat over het derde kwartaal bekendgemaakt. Daaruit blijkt dat het aantal internetabonnementen groeit. Ook digitale tv zit in de lift.
    Jarco Kriek
    16 oktober 2014
    comments 0
    Meer digitale tv-abonnementen bij Ziggo

    Ziggo heeft het bedrijfsresultaat over het derde kwartaal bekendgemaakt. Daaruit blijkt dat het aantal internetabonnementen groeit. Ook digitale tv zit in de lift.

    Een prijsverhoging die Ziggo op 1 april doorvoerde, heeft ervoor gezorgd dat de omzet van het kabelbedrijf met bijna drie procent naar 403 miljoen is gestegen. De nettowinst kwam echter vanwege eenmalige afschrijvingen lager uit dan een jaar geleden. Door de prijsstijging steeg de gemiddelde omzet per klant tot €44,61 per maand.

    Alles-in-1

    Opvallend is dat het aantal internetabonnementen bij Ziggo met 18.000 naar 1.929.000 groeit, maar er een daling van het aantal Alles-in-1-abonnementen zichtbaar is. Bij deze gebundelde abonnementen wordt naast internet ook tv en telefonie geleverd. Het aantal Alles-in-1-klanten daalde met 1.000 tot 1.512.000. Onlangs presenteerde Ziggo nieuwe Alles-in-1-pakketten waarbij de klant ook de keuze heeft om zijn eigen Alles-in-1-bundel samen te stellen en deze per maand te wijzigen. Telefonie is de oorzaak van de daling van Alles-in-1-abonnementen. Het aantal telefoonklanten daalde namelijk met tweeduizend.

    Digitale tv groeit

    Via het Ziggo-kabelnetwerk wordt meer naar digitale tv gekeken. Er is een groei van zevenduizend alleen digitaal kijkende abonnees. Bij aanvullende tv-abonnementen is een groei van duizend tot 804.000 zichtbaar. Het kabelbedrijf schrijft dit vooral toe aan het begin van het nieuwe seizoen van nationale- en internationale voetbalcompetities. Hierdoor werden er meer abonnementen van de sportbetaalzenders Sport1 en FOX Sports verkocht. Het totale aantal tv-klanten daalde wel met 18.000 naar 2.759.000. Omdat Ziggo-klanten bij het standaardabonnement op de consumentenmarkt altijd tv-diensten levert, daalde het aantal klanten ook met 18.000. Tegen de stijging van zevenduizend digitaal kijkende abonnees stond een daling van 25.000 analoog kijkende abonnees. Het aantal op de primaire tv analoog kijkende huishoudens op het Ziggo-kabelnetwerk komt hierdoor op 435.000 terecht.

    ZiggotvanaloogdigitaaltelevisiekwartaalcijfersAlles-in-1alles in 1triple playGewoonGoedAltijdOveralSamenCompleetKPNVodafoneglasvezelkabeltvtelevisieinternettelefoonTV StandaardTV PlusTV Extra

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET FAST AND FURIOUS HOBBS AND SHAW

      Dwayne Johnson en Jason Statham zijn terug als Luke Hobbs en Deckard Shaw. Deze spectaculaire eerste stand-alone film neemt de kijker mee van Los Angeles naar Londen en van het verlaten Chernobyl naar het prachtige Samoa. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weggeven met daarin een t-shirt en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Sex Tape

    Sex Tape
    om 16:17 uur
    In het begin van hun relatie spatten de vonken er vanaf bij Jay en Annie. Tien jaar later en twee kinderen verder is die vlam behoorlijk gedoofd. Om de passie weer terug te brengen, besluit het stel een seksmarathon te houden en die te filmen. Een uitstekend idee, tot ze volgende ochtend wakker worden en hun avontuurtjes online staan.

    TV-TIP The cruise

    The cruise
    RTL Z om 20:30 uur
    Kom gerust aan boord van ’s werelds grootste en meest luxe cruiseschip: de Regal Princess. Vierduizend passagiers baden in luxe en weten van gekkigheid niet wat ze moeten doen tussen de twintigduizend maaltijden per dag door. Dat laatste is een zorg voor de vele chefkoks die het schip telt. Dát is pas cruise control.

    Interview

    • *

      Janny van der Heijden

      Denkend aan Holland

      In Denkend aan Holland ontdekken André van Duin en Janny van der Heijden Nederland vanaf het water. Ze varen langs eeuwenoude stadjes, historische landgoederen en door natuurgebieden.
      Reacties0 reactie(s)