Meer exclusief content KPN-klanten

Met exclusief content proberen de twee grootste aanbieders
van Nederland – Ziggo en KPN – bestaande klanten vast te houden en nieuwe
klanten aan zich te binden.
KPN kondigde in juni aan dat het klanten met mobiele en Interactieve TV-abonnementen exclusief content gaat aanbieden. Niet alleen de nieuwe door Endemol geproduceerde dramaserie Brussel, waarvan de eerste aflevering in 2016 beschikbaar komt, werd daarbij genoemd. Ook kondigde KPN verdere samenwerking met betaalzender FOX Sports voor het maken van exclusief content aan.
Uitbreiding KPN Goal-Alert
Op dit moment biedt KPN klanten met een mobiel 4G-abonnement
samen met FOX Sports exclusief content via Goal-Alert aan. Het gaat hierbij om
videoclips van gemaakte goals bij Eredivisiewedstrijden die direct via een app
op tablet en smartphone te zien zijn. Een uitbreiding van exclusief content in
samenwerking met FOX Sports is volgens KPN-woordvoerster Ellen van Heerwaarden
in aantocht. "Er komt zo snel mogelijk extra exclusieve content. Hiervoor
vervolmaken we nu zowel de inhoud als de techniek. We verwachten dit in het
vierde kwartaal te brengen", aldus van Heerwaarden.
Ziggo komt met eigen sportkanaal
Hoewel Ziggo officieel nog niets heeft bevestigd of
aangekondigd, is het zeker dat het kabelbedrijf in de vorm van het eigen
sportkanaal Ziggo Sport op korte termijn klanten exclusief content gaat
aanbieden. Opvallend is dat De Telegraaf op basis van bronnen binnen de
omroepwereld naar buiten heeft gebracht dat Ziggo voor het nieuwe sportkanaal
ook met FOX Sports voor het leveren van content om de tafel zit. Ziggo zou op
het sportkanaal ook wedstrijden uit de Eredivisie live willen uitzenden. In
ieder geval komt er een samenwerking met Sport1. Ziggo en Sport1 hebben in het
Britse mediabedrijf Liberty Global dezelfde eigenaar.