1. Nieuws

    Meer kijkers voor betaalzender FOX Sports

    Open net-zender FOX weet de kijkers na twee maanden uitzenden nog niet aan zich te binden. Met betaalzender FOX Sports gaat het echter steeds beter.
    Jarco Kriek
    1 oktober 2013
    comments 0
    Meer kijkers voor betaalzender FOX Sports

    Open net-zender FOX weet de kijkers na twee maanden uitzenden nog niet aan zich te binden. Met betaalzender FOX Sports gaat het echter steeds beter. Dat stelt de betaalzender in een persbericht.

    Het aantal kijkers in de maand september groeide met 14,6 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat zorgde ervoor dat FOX Sports in totaal 2,4 miljoen unieke kijkers had. Dat wil echter niet zeggen dat de betaalzender in september dit aantal abonnementen heeft verkocht. Abonneecijfers maakte de betaalzender – die vorig jaar onder de naam Eredivisie Live opereerde – alleen bij hoge uitzondering bekend. Onlangs maakte Totaal TV bekend dat er FOX Sports-abonnementen door meerdere huishoudens gedeeld worden.

    Abonnement delen

    Dit is vooral bij het tv-product Digitenne van KPN het geval. Het FOX Sports Eredivisie-abonnement kan bij Digitenne over drie smartcards gedeeld worden. Deze smartcards blijken niet alleen door familie en vrienden gebruikt te worden. Op internet kan men een smartcard inclusief ontvangstapparatuur van Digitenne tijdelijk ‘huren’ om naar een bepaalde voetbalwedstrijd te kijken. Dat tegen een lagere prijs dan FOX Sports via de eigen internetsite en tv-aanbieders voor eenmalig bekijken van een voetbalwedstrijd vraagt. Deze prijs werd aan het begin van het seizoen van €6,95 naar €11,95 per voetbalwedstrijd verhoogd. Ook via de satelliet wordt door middel van cardsharing via het internet gehele FOX Sports Eredivisie- en FOX Sports International-abonnementen gedeeld. Over hoeveel gedeelde abonnementen het gaat, is niet duidelijk. Wel lijkt FOX Sports met enkele tv-aanbieders over een betere beveiliging van het content in gesprek te zijn.

    Primeur voor FOX Sports

    De best bekeken voetbalwedstrijd in september was de topper tussen PSV en Ajax met 633.000 kijkers. De betaalzender wist in september twee keer tot de dag top 25 van Stichting Kijkonderzoek (SKO) door te dringen. Dat is een primeur voor een abonneezender. Op zondagmiddag is FOX Sports met grote regelmaat marktleider in de commercieel belangrijke doelgroep 20-49 jaar.

    FOX SportsFOX Sports EredivisieJupiler Leaguepay per viewKPNDigitenneInteractieve TVUPCZiggoCanalDigitaalsatellietcardsharingsmartcardillegaalvoetbalStichting KijkonderzoekSKO

    Reacties

  1. TV-TIP WK Kwalificatie Vrouwen

    WK Kwalificatie Vrouwen
    Veronica om 18:30 uur
    Vandaag is het Zwitserse Schaffhausen de return van de play-off voor het WK van 2019 in Frankrijk tussen Zwitserland en Oranje. Lineth Beerensteyn verving sterspeelster Vivianne Miedema tegen Denemarken en deed dat enorm goed. Vanavond kan ze Oranje naar het WK schieten.

    Doe mee en win!

    • *

      3X VIP-PAKKET ROBIN HOOD

      Robin van Loxley, een door oorlog geharde kruisvaarder, keert met hulp van de Moorse commandant Little John na jaren terug naar Engeland. Thuis heerst er armoede onder de inwoners van Nottingham dankzij een meedogenloze sheriff. Totaal TV mag drie keer een VIP-pakket voor dit actie-avontuur weggeven, met daarin een pijl-en-boog-pen, een Robin Hoodie en natuurlijk twee kaartjes voor de film.

    TV-TIP Lay The Favourite

    Lay The Favourite
    SBS9 om 20:30 uur
    Rebecca Hall is helemaal klaar voor een nieuwe start en gaat in Las Vegas aan de slag als serveerster. Ze krijgt al snel een baan aangeboden door beroepsgokker Bruce Willis. Gezien de toch niet misse acteurs en regisseur, had dit best leuk kunnen worden. Helaas wil het alleen nergens van de grond komen.