Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Meer klachten over KPN dan over Ziggo maar KPN lost klachten beter op

    KPN-klanten klagen het meest over de geleverde diensten van hun aanbieder. Ziggo kreeg minder dan half zoveel klachten. KPN lost de klachten echter wel beter op.
    Jarco Kriek
    16 june 2022
    comments 10
    Meer klachten over KPN dan over Ziggo maar KPN lost klachten beter op
    Foto Getty Images

    Het klachtenplatform Klachtenkompas van Consumentenbond bestaat tien jaar. Via dit platform kunnen klanten van onder meer tv- en internetaanbieders een klacht over geleverde – of juist niet geleverde – diensten kenbaar maken. De meeste bedrijven houden de klachten op dit platform nauwlettend in de gaten en zorgen in veel gevallen voor een passende oplossing. Gebeurt dit niet, dan trekt Consumentenbond aan de bel. Dit gebeurde onlangs nog bij streamingdienst Viaplay. Na honderden klachten over vooral de beeldkwaliteit bij live sportevenementen die onbeantwoord bleven, liet de consumentenbelangenbehartiger openbaar van zich horen. Viaplay ging daarna over tot behandeling van de klachten en opende ook een Nederlands noodnummer waar abonnees zich konden melden.

     

    Klachten

    Als we kijken naar de klachten die in de afgelopen twaalf maanden zijn gemeld bij Klachtenkompas, dan zie we dat KPN de lijst aanvoert bij de aanbieders van de vaste diensten tv en internet. KPN levert naast vaste ook mobiele diensten, en totaal werden over KPN het afgelopen jaar 724 klachten ingediend. T-Mobile – eveneens met vaste en mobiele diensten – volgt met 435 klachten. Daarna volgen Ziggo (317), Delta (142) en Caiway (106). Canal Digitaal-abonnees laten met slechts 32 klachten het minst van zich horen over de geleverde diensten, blijkt uit ondrrzoek van De Transponder.

     

    Oplossen klachten

    KPN lost de problemen die op Klachtenkompas worden gemeld echter wel beter op dan directe concurrent Ziggo. Ziggo reageert volgens het registratiesysteem nooit op de klachten die via dit platform worden gemeld. KPN daarentegen is op dit gebied zeer actief. KPN-woordvoerder Gerd de Smyter hierover tegen Totaal TV: “Klachtenkompas is voor ons een waardevolle bron voor meldingen van klanten. Daarom reageren we ook snel en lossen de meldingen zo goed mogelijk op. Klanten zien dat een melding via klantenkompas ook vaak tot een oplossing leidt en maken hier dan ook graag gebruik van. We zijn blij dat de bezoekers van Klachtenkompas, en dus onze klanten, de klachtafhandeling van KPN goed waarderen.”

    ConsumentenbondKlachtenkompasZiggoVodafoneZiggoKPNCanal DigitaalDelta FiberDeltaCaiway

    Reacties

  1. TV-TIP Manhunt: Deadly Games

    Manhunt: Deadly Games
    SBS 9 om 20:30 uur
    Misdaadserie Manhunt behandelt elk seizoen een waargebeurde terreurdaad. Deadly Games draait om Richard Jewell. Tijdens de Olympische Spelen van 1996 in Atlanta vindt hij een staafbom. Jewell laat de omgeving ontruimen, maar als de bom afgaat, raken talloze mensen gewond. Het had veel erger kunnen zijn en hij wordt gezien als een held, maar dan ontstaan er twijfels over zijn verhaal.

    TV-TIP Prisoners

    Prisoners
    Net 5 om 20:30 uur
    De wereld van Keller Dover stort in als zijn dochter spoorloos verdwijnt. Rechercheur Loki pakt de zonderlinge Alex Jones op, maar moet hem wegens gebrek aan bewijs laten gaan. Keller is er zo van overtuigd dat de verdachte schuldig is, dat hij besluit het recht in eigen hand te nemen.

    Interview