1. Nieuws

    Meer Nederlanders kijken tv via KPN

    KPN heeft in het eerste kwartaal het aantal klanten dat via het telecombedrijf naar tv kijkt met 51.000 zien stijgen. Dat blijkt uit de financiële resultaten.
    Jarco Kriek
    1 mei 2015
    comments 7
    Meer Nederlanders kijken tv via KPN

    KPN heeft in het eerste kwartaal het aantal klanten dat via het telecombedrijf naar tv kijkt met 51.000 zien stijgen. Dat blijkt uit de financiële resultaten van het eerste kwartaal 2015.


    De stijging wordt vooral veroorzaakt door de verkoop van meer Interactieve TV-abonnementen. KPN verkocht hier in de eerste drie maanden van dit jaar 77.000 extra van. Nederlandse huishoudens die via Interactieve TV naar tv- en video on demand-diensten kijken, komen hiermee op 1,676 miljoen. Aangevuld met 454.000 Digitenne-abonnees komt het totale aantal tv-klanten van KPN op 2,13 miljoen uit. Dat is ongeveer de helft van het totale aantal tv-klanten dat concurrent Ziggo heeft.

    KPN verkoopt meer glasvezeldiensten

    Van de 77.000 nieuwe tv-klanten van KPN nemen er veertigduizend Interactieve TV via het glasvezelnetwerk af. Het is voor het eerst sinds lange tijd dat de meeste nieuwe tv-klanten deze dienst via glasvezel afnemen. In totaal nemen 612.000 KPN-klanten diensten via glasvezel af. Een jaar geleden waren dit er 501.000.

    KPNInteractieve TVInteractieve TV OnlineglasvezelDSLVDSLADSLlandelijkwifimobielinternet4GZiggoUPCHorizon Gogesproken ondertitelingProgramma GemistOpnemen PakketBegin GemistLive TVpauzerenglasvezelHDHDTVHD-zenderskoperdraadVDSLNPO 1 HDNPO 2 HDNPO 3 HDRTL 4 HDRTL 5 HDRTL 7 HDRTL 8 HDSBS6 HDNet5HDVeronica HD

    Reacties

  1. TV-TIP De mediawijsheidtest

    De mediawijsheidtest
    NPO 3 om 20:25 uur
    Filemon Wesselink en Sahil Amar Aïssa voelen bekende en onbekende Nederlanders aan de tand over mediawijsheid. Wat daarmee bedoeld wordt, is de impact van onze online samenleving. Hoeveel uur brengen we door in die digitale wereld, wat delen we allemaal en welke gevolgen heeft dat?

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Tom Cruise is in deze spectaculaire actiefilm terug als Ethan Hunt. Samen met zijn IMF-team bevindt hij zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag de Blu-ray van Mission: Impossible – Fallout vijf keer weggeven.

    TV-TIP 2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World

    2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World
    NPO 2 om 20:25 uur
    Sinds die aardbeiblonde meneer aan de macht is in Amerika vliegen termen als 'fake news' je om de oren. Geld voor degelijke journalistiek is er te weinig en de nieuwsstroom zwelt maar aan. Gelukkig zijn er burgerinitiatieven als Bellingcat, die nieuwe methodes ontwikkelen om dichterbij de waarheid te komen.