1. Nieuws

    Meer Nederlanders kijken tv via KPN

    KPN heeft in het eerste kwartaal het aantal klanten dat via het telecombedrijf naar tv kijkt met 51.000 zien stijgen. Dat blijkt uit de financiële resultaten.
    Jarco Kriek
    1 mei 2015
    comments 7
    Meer Nederlanders kijken tv via KPN

    KPN heeft in het eerste kwartaal het aantal klanten dat via het telecombedrijf naar tv kijkt met 51.000 zien stijgen. Dat blijkt uit de financiële resultaten van het eerste kwartaal 2015.


    De stijging wordt vooral veroorzaakt door de verkoop van meer Interactieve TV-abonnementen. KPN verkocht hier in de eerste drie maanden van dit jaar 77.000 extra van. Nederlandse huishoudens die via Interactieve TV naar tv- en video on demand-diensten kijken, komen hiermee op 1,676 miljoen. Aangevuld met 454.000 Digitenne-abonnees komt het totale aantal tv-klanten van KPN op 2,13 miljoen uit. Dat is ongeveer de helft van het totale aantal tv-klanten dat concurrent Ziggo heeft.

    KPN verkoopt meer glasvezeldiensten

    Van de 77.000 nieuwe tv-klanten van KPN nemen er veertigduizend Interactieve TV via het glasvezelnetwerk af. Het is voor het eerst sinds lange tijd dat de meeste nieuwe tv-klanten deze dienst via glasvezel afnemen. In totaal nemen 612.000 KPN-klanten diensten via glasvezel af. Een jaar geleden waren dit er 501.000.

    KPNInteractieve TVInteractieve TV OnlineglasvezelDSLVDSLADSLlandelijkwifimobielinternet4GZiggoUPCHorizon Gogesproken ondertitelingProgramma GemistOpnemen PakketBegin GemistLive TVpauzerenglasvezelHDHDTVHD-zenderskoperdraadVDSLNPO 1 HDNPO 2 HDNPO 3 HDRTL 4 HDRTL 5 HDRTL 7 HDRTL 8 HDSBS6 HDNet5HDVeronica HD

    Reacties

  1. TV-TIP Dagelijkse zomerkost

    Dagelijkse zomerkost
    Een om 19:40 uur
    Terwijl heel België aan de buis gekluisterd zat voor het WK Voetbal in Rusland, trok Jeroen Meus naar Spanje voor zijn culinaire programma. Vijf weken lang paella, chorizo en gehaktballetjes. We krijgen al goesting bij de gedachte. Ken je trouwens het Spaanse woord voor Vlaams? Niet? Flamenco!

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP De slimste mens

    De slimste mens
    NPO 2 om 20:25 uur
    Je hoeft niet in het hoogbegaafdenklasje te hebben gezeten om De Slimste Mens te winnen. Een flinke snuif algemene kennis met een dosis strategisch inzicht kan je zomaar in de finale doen belanden. In deze eerste aflevering van deze zomereditie gaan Cas Jansen, Lonneke Dort en Jan Blokhuijsen de strijd met elkaar aan.