Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Meer Nederlanders stoppen met tv-abonnement

    Slecht nieuws voor distributeurs als Ziggo, KPN, Canal Digitaal en T-Mobile. Het aantal Nederlanders dat het tv-abonnement heeft opgezegd, is volgens marktonderzoeker Telecompaper gestegen.
    Jarco Kriek
    10 januari 2019
    comments 6
    Meer Nederlanders stoppen met tv-abonnement

    Uit eigen onderzoek van Telecompaper blijkt dat ruim een op de twintig Nederlanders (vijf procent) geen traditioneel tv-abonnement bij een distributeur meer koopt. Dit aantal blijft in de komende jaren stijgen. Zeven procent van de ondervraagden denkt er namelijk serieus over na om binnen twee jaar het traditionele tv-abonnement op te zeggen. Vijf procent komt overeen met ongeveer 400.000 huishoudens. Als dit aantal daadwerkelijk binnen twee jaar naar twaalf procent stijgt dan wordt in rond een miljoen huishoudens niet meer traditioneel naar tv gekeken.

     

    Ouderen

    De focus van distributeurs kan het beste op de oudere leeftijdsgroep gericht worden. Deze groep blijft namelijk het traditionele tv-abonnement het meest trouw. Vooral twintigers stoppen met het tv-abonnement. Telecompaper constateert dat sinds begin vorig jaar het aantal huishoudens zonde traditioneel tv-abonnement steeds sneller toeneemt.

     

    Online streamingdiensten

    De opkomst van online streamingdiensten als Netflix, Videoland en NLziet is de belangrijkste reden dat Nederlanders zich van het traditionele tv-abonnement afkeren. Maar ook een stijging van gebruik van YouTube wordt door de marktonderzoeker geconstateerd.

     

    Reclame

    Meer Nederlanders irriteren zich daarnaast aan de vele reclame-onderbrekingen bij commerciële zenders van onder andere RTL en Talpa TV. De meeste programma’s die op de zenders van deze twee mediagroepen – evenals publieke omroep NPO - uitgezonden worden, zijn direct na de lineaire uitzending via abonnementsdienst NLziet zonder reclame in goede beeldkwaliteit terug te kijken. Een abonnement op NLziet kost €7,95 per maand. Tevens kunnen de twaalf belangrijkste zenders van NPO, RTL en Talpa TV live bekeken worden. Dit maakt NLziet een interessante optie voor Nederlanders die het traditioneel tv-abonnement willen opzeggen of inmiddels hebben opgezegd.

    tvtelevisieabonnementtraditioneelZiggoVodafoneZiggoKPNCanal DigitaalT-MobileTele2onlinestreamingstreamingdienstNetflixVideolandNLzietreclamecordcuttingcordcuttersmediaconsumptie

    Reacties

  1. TV-TIP Au Pair VIPS

    Au Pair VIPS
    NPO 3 om 19:40 uur
    Fashion blogger Joy Bosz, TikTokkers Glen Fontein en Mark Lucas en Instagrammer Arunya Guillot zijn normaal gesproken niet van hun telefoon weg te slaan, maar vinden de komende weken een aantal luidruchtige hobbels op hun weg. In de vipvariant van Au pairs vertrekt het het influencende kwartet naar Los Angeles om zich een aantal weken onder te dompelen in zon, zee, volle luiers, krijsende kleuters en veeleisende ouders.

    TV-TIP WK Voetbal: Spanje - Duitsland

    WK Voetbal: Spanje - Duitsland
    NPO 1 om 19:50 uur
    Twee grootmachten in het voetbal staan vanavond tegenover elkaar. Het team van Sergio Busquets, Pedri en Ansu Fati neemt het op tegen Die Mannschaft, waar Thomas Müller en Manuel Neuer al jaren vaste waardes zijn. Tijdens hun laatste ontmoeting in de Nations League wisten de Spanjaarden de Duitsers met maar liefst 6-0 te verslaan. Onze oosterburen hebben dus nog een appeltje te schillen met La Roja.

    Interview

    • *

      Raymond Thiry

      The Net

      In deze internationale dramaserie speelt Raymond Thiry (63) de louche directeur van een wereldwijde voetbalorganisatie.
      Reacties0 reactie(s)