1. Nieuws

    Meer Nederlanders stoppen met tv-abonnement

    Slecht nieuws voor distributeurs als Ziggo, KPN, Canal Digitaal en T-Mobile. Het aantal Nederlanders dat het tv-abonnement heeft opgezegd, is volgens marktonderzoeker Telecompaper gestegen.
    Jarco Kriek
    10 january 2019
    comments 6
    Meer Nederlanders stoppen met tv-abonnement

    Uit eigen onderzoek van Telecompaper blijkt dat ruim een op de twintig Nederlanders (vijf procent) geen traditioneel tv-abonnement bij een distributeur meer koopt. Dit aantal blijft in de komende jaren stijgen. Zeven procent van de ondervraagden denkt er namelijk serieus over na om binnen twee jaar het traditionele tv-abonnement op te zeggen. Vijf procent komt overeen met ongeveer 400.000 huishoudens. Als dit aantal daadwerkelijk binnen twee jaar naar twaalf procent stijgt dan wordt in rond een miljoen huishoudens niet meer traditioneel naar tv gekeken.

     

    Ouderen

    De focus van distributeurs kan het beste op de oudere leeftijdsgroep gericht worden. Deze groep blijft namelijk het traditionele tv-abonnement het meest trouw. Vooral twintigers stoppen met het tv-abonnement. Telecompaper constateert dat sinds begin vorig jaar het aantal huishoudens zonde traditioneel tv-abonnement steeds sneller toeneemt.

     

    Online streamingdiensten

    De opkomst van online streamingdiensten als Netflix, Videoland en NLziet is de belangrijkste reden dat Nederlanders zich van het traditionele tv-abonnement afkeren. Maar ook een stijging van gebruik van YouTube wordt door de marktonderzoeker geconstateerd.

     

    Reclame

    Meer Nederlanders irriteren zich daarnaast aan de vele reclame-onderbrekingen bij commerciële zenders van onder andere RTL en Talpa TV. De meeste programma’s die op de zenders van deze twee mediagroepen – evenals publieke omroep NPO - uitgezonden worden, zijn direct na de lineaire uitzending via abonnementsdienst NLziet zonder reclame in goede beeldkwaliteit terug te kijken. Een abonnement op NLziet kost €7,95 per maand. Tevens kunnen de twaalf belangrijkste zenders van NPO, RTL en Talpa TV live bekeken worden. Dit maakt NLziet een interessante optie voor Nederlanders die het traditioneel tv-abonnement willen opzeggen of inmiddels hebben opgezegd.

    tvtelevisieabonnementtraditioneelZiggoVodafoneZiggoKPNCanal DigitaalT-MobileTele2onlinestreamingstreamingdienstNetflixVideolandNLzietreclamecordcuttingcordcuttersmediaconsumptie

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Before We Die

      Win Before We Die S1&2

      Before We Die is niet alleen een typische misdaadserie, het is ook een hartverscheurend drama over een moeder en zoon, een politierechercheur en een infiltrant. Een serie over morele dilemma’s, verraad en pijnlijke relaties. Totaal TV mag bij lumiereseries.com vijf streamstarts voor het eerste en tweede seizoen van deze Zweedse misdaadserie weggeven.

    TV-TIP Hellboy II: The Golden Army

    Hellboy II: The Golden Army
    RTL 7 om 20:00 uur
    Hellboy moet het opnemen tegen een genadeloze dictator en zijn brute rovers. Met zijn team van het Bureau voor Paranormale Research en Defensie, zijn vrienden Liz, Abe en Johann, reist hij heen en weer tussen de oppervlakte en de onzichtbare magische wereld, waar fantasiewezens tastbaar worden. Hellboy moet kiezen tussen zijn vertrouwde leven en een onbekende toekomst die lonkt.

    TV-TIP Blade

    Blade
    Veronica om 20:00 uur
    Door Blade's aderen stroomt vampierbloed. Dit geeft hem onmetelijke krachten, maar maakt hem ook een buitenstaander: hij behoort net zo min tot de mensenwereld als tot de vampierwereld. Blade stelt zich ten doel de mensheid te beschermen tegen de moordenaar van zijn moeder. Samen met de gedreven vampierjager Abraham Whistler begint hij een bloederige kruistocht.

    Interview

    • TV-Toppers met Anita Witzier

      Anita Witzier

      TV-Toppers

      Favoriete tv-fragmenten terugkijken van steeds twee bekende tv-persoonlijkheden uit verschillende generaties. Dat is TV-Toppers. Anita Witzier presenteert deze show zes weken lang op zaterdagavond.
      Reacties0 reactie(s)