1. Nieuws

    Meer Nederlanders stoppen met tv-abonnement

    Slecht nieuws voor distributeurs als Ziggo, KPN, Canal Digitaal en T-Mobile. Het aantal Nederlanders dat het tv-abonnement heeft opgezegd, is volgens marktonderzoeker Telecompaper gestegen.
    Jarco Kriek
    10 januari 2019
    comments 5
    Meer Nederlanders stoppen met tv-abonnement

    Uit eigen onderzoek van Telecompaper blijkt dat ruim een op de twintig Nederlanders (vijf procent) geen traditioneel tv-abonnement bij een distributeur meer koopt. Dit aantal blijft in de komende jaren stijgen. Zeven procent van de ondervraagden denkt er namelijk serieus over na om binnen twee jaar het traditionele tv-abonnement op te zeggen. Vijf procent komt overeen met ongeveer 400.000 huishoudens. Als dit aantal daadwerkelijk binnen twee jaar naar twaalf procent stijgt dan wordt in rond een miljoen huishoudens niet meer traditioneel naar tv gekeken.

     

    Ouderen

    De focus van distributeurs kan het beste op de oudere leeftijdsgroep gericht worden. Deze groep blijft namelijk het traditionele tv-abonnement het meest trouw. Vooral twintigers stoppen met het tv-abonnement. Telecompaper constateert dat sinds begin vorig jaar het aantal huishoudens zonde traditioneel tv-abonnement steeds sneller toeneemt.

     

    Online streamingdiensten

    De opkomst van online streamingdiensten als Netflix, Videoland en NLziet is de belangrijkste reden dat Nederlanders zich van het traditionele tv-abonnement afkeren. Maar ook een stijging van gebruik van YouTube wordt door de marktonderzoeker geconstateerd.

     

    Reclame

    Meer Nederlanders irriteren zich daarnaast aan de vele reclame-onderbrekingen bij commerciële zenders van onder andere RTL en Talpa TV. De meeste programma’s die op de zenders van deze twee mediagroepen – evenals publieke omroep NPO - uitgezonden worden, zijn direct na de lineaire uitzending via abonnementsdienst NLziet zonder reclame in goede beeldkwaliteit terug te kijken. Een abonnement op NLziet kost €7,95 per maand. Tevens kunnen de twaalf belangrijkste zenders van NPO, RTL en Talpa TV live bekeken worden. Dit maakt NLziet een interessante optie voor Nederlanders die het traditioneel tv-abonnement willen opzeggen of inmiddels hebben opgezegd.

    tvtelevisieabonnementtraditioneelZiggoVodafoneZiggoKPNCanal DigitaalT-MobileTele2onlinestreamingstreamingdienstNetflixVideolandNLzietreclamecordcuttingcordcuttersmediaconsumptie

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 TICKETS ZIGGO F1 LIVE

      De Grand Prix van Oostenrijk is 30 juni niet alleen levensecht te volgen op de tribunes bij het circuit, maar ook voor duizenden fans in de Ziggo Dome. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor dit live evenement in de Ziggo Dome weggeven.

    TV-TIP The Trial Of Ratko Mladic

    The Trial Of Ratko Mladic
    NPO 2 om 20:25 uur
    Het Joegoslaviëtribunaal bevond de Servische engnek Ratko Mladic in 2017 schuldig aan genocide en misdaden tegen de mensheid en veroordeelde hem tot een levenslange celstraf. Deze 2Doc volgt zowel de verdediging als de aanklagers tijdens het grootste strafproces sinds het Neurenberg-tribunaal.

    TV-TIP Pirates of the Caribbean: At World's End

    Pirates of the Caribbean: At World's End
    om 02:34 uur
    Na de overvolle tweede Pirates-film waren we voor dit derde deel op het ergste voorbereid. De lengte beloofde al weinig goeds, maar de tijd gaat vrij vlot voorbij. Op een paar scènes na, waarin Depp tientallen Jack Sparrows speelt, houdt regisseur Verbinski redelijk maat. Dat kun je niet zeggen van het aantal wendingen door gelegenheids-coalities, list, bedrog en verraad. Voordeel is dat er altijd wel iets gebeurt, zodat de film redelijk onderhoudend blijft.

    Interview

    • *

      Airen Mylene

      Hotel Rules

      In Hotel Rules verbouwen vijf kandidatenkoppels elkaars hotel of Bed and Breakfast rigoureus. Airen Mylene presenteert. Het winnende koppel ontvangt 25.000 euro.
      Reacties0 reactie(s)