Meer Nederlanders streamen online films en series

Het online bekijken van videocontent blijft in Nederland aan populariteit winnen. Volgens onderzoeksbureau GfK kijken rond de 4,2 miljoen
mensen via streams naar series en films.
Het gebruik van streaming video vindt vooral in de
doelgroep van 18 tot en met 34 jaar plaats. De grootste stijging is te zien in de
leeftijdscategorie van 13 tot en met 17 jaar. Onder online streamen vallen onder meer
het live tv-kijken via internet of apps en
diensten als Netflix en de videodienst YouTube. De stijging van het
aantal Nederlanders dat online naar videocontent is te danken aan een toename aanbieders waarbij een abonnement voor zulke diensten kan worden afgenomen.
Volop keuze VOD diensten
In Nederland zijn op dit
moment vier onbeperkt kijken-diensten actief. Netflix is daarvan het
populairst. De andere drie onbeperkt kijken-diensten zijn NLziet, UPC MyPrime
en Videoland Unlimited. Bij al deze diensten kan men tegen een vast bedrag per
maand onbeperkt naar films en series kijken. NL Ziet heeft recent de hele vormgeving vernieuwd. Bij met name de publieke omroepen die hier aan deelnemen zijn wel zorgen over het succes ervan.