1. Nieuws

    Meer Nederlanders willen alleen internetabonnement

    Aanbieders als Ziggo en KPN zetten in op de verkoop van abonnementsvormen waarbij meerdere diensten worden gebundeld. Maar Nederlanders willen steeds vaker slechts een internetabonnement.
    Jarco Kriek
    30 december 2016
    comments 5
    Meer Nederlanders willen alleen internetabonnement
    Foto ANP

    Het online naar tv- en video kijken neemt onder Nederlanders toe. Vooral bij jongere Nederlanders is online videoconsumptie populair. Het lineair naar tv-zenders kijken via de ‘grote televisie’ in de huiskamer nam in 2016 met vier procent af. Dat lijkt cijfermatig gering maar het gaat hierbij om honderdduizenden Nederlanders die niet meer lineair naar tv-zenders kijken. Aanbieders krijgen ook te maken met de veranderende manier van tv-kijken. Zo hebben vrijwel alle aanbieders apps waarmee zonder extra kosten online naar de belangrijkste tv-zenders gekeken kan worden.

     

    Andere abonnementen

    Maar het lijkt er op dat aanbieders in 2017 ook de aangeboden abonnementsvormen onder de loep moeten gaan nemen. Onder een steeds grotere groep Nederlanders is de behoefte aan een abonnementsvorm waarbij alleen internet bij een aanbieder afgenomen kan worden. Op dit moment dient men bij de meeste aanbieders een gebundeld abonnement af te nemen waarbij ook een vorm van lineair tv-abonnement afgenomen dient te worden. Bieden aanbieders een internet-only abonnement aan dan heeft deze vrijwel dezelfde prijs als een gebundelde abonnementsvorm. Uit onderzoek van Telecompaper onder leden van het eigen Consumerpanel blijkt dat vier op de tien Nederlanders behoefte heeft aan een abonnementvorm waarbij alleen internet wordt geleverd.

    ZiggoKPNAlles-in-1alles in 1triple playquad playinternetonlinetvtelevisieabonnementabonnementsvormvideovideoconsumptie

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE HUSTLE

      The Hustle draait om twee vrouwelijke oplichters die elkaar per toeval ontmoeten. De elegante Josephine leert de nog amateuristische Penny de kneepjes van het oplichtersvak. Totaal TV mag van deze hilarische komedie vijf keer een VIP-pakket weggeven, met daarin een telefoonring, een powerbank in de vorm van lippenstift én natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Verse groenten uit de tuin of groenten uit het blik? Wat is er beter en, misschien nog wel belangrijker, wat is er gezonder? Marlijn onderzoekt hoe je boontjes in een potje belanden en Ersin brengt een bezoek aan de spruitjesboer.

    TV-TIP Brave

    Brave
    om 17:09 uur
    Als Brave een klein halfuur op gang is, dringt zich iets opmerkelijks op: dit is een Disney-classic. In positieve zin hoor, maar toch wringt er iets: Brave is van Pixar. Dat is weliswaar een dochter van Disney, maar heeft altijd de vrije teugel gekregen. Is dit voorbij? Waar is de eigengereidheid van Pixar gebleven? Die beperkt zich hier tot hoofdpersoon Merida, een Schotse prinses, die liever ravot, paardrijdt en pijlen afschiet dan in een voorgekookt huwelijk te stappen. Ongewild verandert ze haar moeder in een beer, waarna de film voorspelbaar wordt.

    Interview

    • *

      Beau van Erven Dorens

      Beau en de veteranen

      Beau van Erven Dorens duikt weer de samenleving in. Dit keer trekt hij zich het lot aan van zeven getraumatiseerde oorlogsveteranen.
      Reacties0 reactie(s)