Menu Interactieve TV zorgt voor meer ergernis

De daling van tevredenheid betreffende het menu van Interactie TV is sinds 2014 zichtbaar. Toen was 27 procent van de Nederlanders hierover zeer tevreden. Vorig jaar was dit gedaald tot 21 procent. Marktonderzoeker Telecompaper stelt dat dit percentage in 2017 tot 18 is gedaald.
KPN beter dan Ziggo
Kijken we naar de twee grootste aanbieders in Nederland dan zien we dat KPN beter in het onderzoek uit de bus komt dan Ziggo. Bij Ziggo werd vooral naar de terugkijkfunctie Replay TV gekeken. KPN heeft een soortgelijke mogelijkheid waarbij via de tv-gids eerder door tv-zenders uitgezonden programma’s tot zeven dagen terug nogmaals bekeken kunnen worden. KPN scoort hierbij beter. Het aantal Nederlanders dat ‘gewoon tevreden’ over het menu van Interactieve TV is, daalde ook in 2017. Maar nog steeds blijft meer dan de helft ‘gewoon tevreden’ over de door de aanbieder geleverde menustructuur.