Merknaam UPC verdwijnt in 2015

Liberty Global voegt in 2015 de twee Nederlandse kabelbedrijven UPC en Ziggo samen. Hierdoor verdwijnt de merknaam UPC nog voor het einde van het jaar.
Ziggo wordt de naam van het fusiebedrijf. De koppeling van
de netwerken – ook wel harmonisatie genoemd – van beide kabelbedrijven is
inmiddels begonnen. Hierbij is het kabelnetwerk van UPC leidend. UPC-klanten
hoeven hierdoor niets te wijzigen om naar digitale tv te kunnen blijven kijken.
In Ziggo-gebieden waar de harmonisatie heeft plaatsgevonden, dienen klanten de
digitale ontvangstapparatuur opnieuw in te stellen. Ze krijgen hierna wel de
beschikking over meer HD-kanalen, alle regionale omroepen en een ongecodeerd
digitaal basispakket inclusief de drie landelijke kanalen van de NPO in
HD-kwaliteit.
ADMINISTRATIEve wijzigingen UPC-klanten
UPC-klanten ondervinden vooral op administratief gebied veranderingen. Later dit jaar verdwijnt de naam UPC
van de maandelijkse factuur. Ook op nieuwe decoders wordt de naam UPC door
Ziggo vervangen. Het uiteindelijk eindpunt is het verdwijnen van de merknaam
UPC uit het Nederlandse medialandschap. Wanneer dit gebeurt, willen zowel UPC
als Ziggo nog niet zeggen. Feit is wel dat UPC onlangs een nieuwsbrief aan
klanten heeft gecommuniceerd dat UPC voor het einde van 2015 als merknaam voor
de consument verdwenen is.