1. Nieuws

    Merknaam UPC verdwijnt in 2015

    Liberty Global voegt in 2015 de twee Nederlandse kabelbedrijven UPC en Ziggo samen. Hierdoor verdwijnt de merknaam UPC nog voor het einde van het jaar.
    Jarco Kriek
    18 januari 2015
    comments 11
    Merknaam UPC verdwijnt in 2015

    Liberty Global voegt in 2015 de twee Nederlandse kabelbedrijven UPC en Ziggo samen. Hierdoor verdwijnt de merknaam UPC nog voor het einde van het jaar.


    Ziggo wordt de naam van het fusiebedrijf. De koppeling van de netwerken – ook wel harmonisatie genoemd – van beide kabelbedrijven is inmiddels begonnen. Hierbij is het kabelnetwerk van UPC leidend. UPC-klanten hoeven hierdoor niets te wijzigen om naar digitale tv te kunnen blijven kijken. In Ziggo-gebieden waar de harmonisatie heeft plaatsgevonden, dienen klanten de digitale ontvangstapparatuur opnieuw in te stellen. Ze krijgen hierna wel de beschikking over meer HD-kanalen, alle regionale omroepen en een ongecodeerd digitaal basispakket inclusief de drie landelijke kanalen van de NPO in HD-kwaliteit.

    ADMINISTRATIEve wijzigingen UPC-klanten

    UPC-klanten ondervinden vooral op administratief gebied veranderingen. Later dit jaar verdwijnt de naam UPC van de maandelijkse factuur. Ook op nieuwe decoders wordt de naam UPC door Ziggo vervangen. Het uiteindelijk eindpunt is het verdwijnen van de merknaam UPC uit het Nederlandse medialandschap. Wanneer dit gebeurt, willen zowel UPC als Ziggo nog niet zeggen. Feit is wel dat UPC onlangs een nieuwsbrief aan klanten heeft gecommuniceerd dat UPC voor het einde van 2015 als merknaam voor de consument verdwenen is.

    ZiggoUPCLiberty GlobalHDSDregionale omroepenROOSTV StandaardTV ExtraARD HDZDF HDNickelodeon HD13TH Street HD24 Kitchen HDMTV HDSYFY HDE! Entertainment HDFashion TV HDMY Zen HDTravel Channel HDRTL LoungeInvestigation DiscoveryNPO CulturaCCTVRussia TVThe Indonesian ChannelMediasetRTV 7M2De Meiden van HollandShorts TVExtreme Sports ChannelDance Trippin

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)