1. Nieuws

    Minder aandacht Sony voor 3D

    Nadat eerder Samsung bij marketingactiviteiten de focus van 3D naar connected tv verplaatste, heeft nu ook Sony laten weten minder aandacht aan de 3D-technologie te gaan besteden.
    Jarco Kriek
    19 augustus 2012
    comments 0
    Minder aandacht Sony voor 3D

    Nadat eerder Samsung bij marketingactiviteiten de focus van 3D naar connected tv verplaatste, heeft nu ook Sony laten weten minder aandacht aan de 3D-technologie te gaan besteden.

    Sony benadrukt wel dat men 3D blijft ondersteunen. Dit lijkt men vooral te doen omdat 3D men met de Playstation3-spelconsole een belangrijke speler op de gamemarkt is. In de huiskamer slaat 3D eigenlijk als enige het spelen van games aan.

    Niet nodig om over te praten

    Op de gamebeurs Gamescom was Sony duidelijk over het nieuwe standpunt over 3D. Sony blijft 3D ondersteunen maar voegde daar direct aan toe dat men niet meer de noodzaak ziet om er veel over te praten. Daarmee wordt het steeds duidelijker dat 3D gedoemd is om met de huidige technische omstandigheden op een grote mislukking uit te lopen. Vooral het gebruik van 3D-brillen en een gebrek aan 3D-content zijn de belangrijkste factoren waarom de consument 3D op dit moment niet omarmt.

    Minimaal aantal kijkers

    Zelfs in Engeland – waar men zelfs een eigen 3D-sportkanaal heeft – heeft slechts een klein aantal kijkers de Olympische Spelen in 3D bij de BBC gevolgd. De kijkcijfers van Eurosport 3D in het Verenigd Koninkrijk zijn niet bekend. Eurosport 3D zond tijdens de Olympische Spelen op het 3D-sportkanaal van tv-aanbieder Sky uit. Zelfs in Hollywood zijn onder filmregisseurs steeds vaker geluiden te horen dat het niet het juiste tijdstip is om de 3D-technologie verder te ondersteunen. Dit ondanks dat 3D in de bioscoop wel tot een klein succes heeft weten te leiden.

    SonySamsung3DEurosportPlaystationPlaystation3SkyEurosport 3DSky Sports 3DSky 3D3D-brilcontent3D-tv3D-televisie

    Reacties

  1. TV-TIP Wildernis onder water

    Wildernis onder water
    NPO 2 om 19:50 uur
    De makers van Wildernis onder water zijn aanbeland bij het tweede couplet van het Limburgs volkslied: Waar de brede stroom der Maas, statig zeewaarts vloeit; weeldrig sappig veldgewas, kost'lijk groeit en bloeit. Je hoort het al: ze nemen een frisse duik in de Zuid-Limburgse beken en rivieren die door de provincie kronkelen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD WESTWORLD S2

      Chaos overheerst in dit volgende hoofdstuk over de geboorte van een nieuwe levensvorm. Dolores neemt de touwtjes in handen, terwijl Maeve haar eigen missie heeft. De net bevrijde hosts hebben een appeltje te schillen… Totaal TV mag de dvd van dit tweede seizoen van Westworld vijf keer weggeven.

    TV-TIP Je geld of mijn leven

    Je geld of mijn leven
    NPO 1 om 20:30 uur
    Bert van Leeuwen maakt de wereld een beetje beter. Is het niet middels een diner voor gebroken families, dan zoekt (en vindt) hij wel vier patiënten die een crowdfunding gestart zijn om hun operatie of onderzoek te bekostigen. Bertje zou Bertje niet zijn als hij de patiënten vervolgens niet volgt.