1. Nieuws

    Minder analoge tv en stabilisatie digitale tv bij Ziggo

    Het aantal abonnees dat bij Ziggo alleen analoog naar tv kijkt, is afgenomen. Er komen echter weinig digitale kijkers bij het kabelbedrijf bij.
    Jarco Kriek
    20 juli 2013
    comments 0
    Minder analoge tv en stabilisatie digitale tv bij Ziggo

    Het aantal abonnees dat bij Ziggo alleen analoog naar tv kijkt, is afgenomen. Er komen echter weinig digitale kijkers bij het kabelbedrijf bij. Hierdoor blijft Ziggo met klantverlies kampen.

    Door de sterke concurrentie op de Nederlandse tv-markt moet Ziggo meer investeren om bestaande klanten met speciale acties voor de toekomst te behouden. Mede hierdoor – en door investeringen in toekomstige diensten – gaf Ziggo bij de presentatie van de financiële resultaten over het tweede kwartaal 2013 een winstwaarschuwing af.

    Klantverlies voor Ziggo

    Het aantal abonnees dat naar analoge tv kijkt, daalde met 39.000 naar 553.000. Daar tegenover staat slechts een geringe stijging van het aantal abonnees dat op het hoofdtoestel naar digitale tv kijkt. De Dit aantal steeg met 5.000 naar 2.265.000. Omdat voor het afnemen van diensten bij Ziggo altijd de afname van het standaard tv-abonnement noodzakelijk is, kan hieruit worden geconcludeerd dat Ziggo 34.000 klanten verloren heeft.

    Minder aanvullende tv-pakketten

    Wat verder opvalt, is de relatief grote daling van het aantal aanvullende tv-pakketten inclusief premium-betaalzenders. In totaal werden 47.000 minder aanvullende tv-abonnementen verkocht. Nog maar 38,1 procent van de Ziggo-klanten betaalt per maand meer abonnement voor het bekijken van meer tv-zenders. Ziggo geeft het einde van het voetbalseizoen als belangrijkste reden voor deze afname. Omdat betaalzenders Eredivisie Live en Sport1 maandelijks opzegbaar zijn, kiezen steeds meer abonnees ervoor het abonnement tijdens de zomerstop van het voetbalseizoen het abonnement - al dan niet tijdelijk – op te zeggen. Het kabelbedrijf noemt verder dat men de marketing meer op Alles-in-1 en klantbehoud heeft afgestemd. Het aantal Alles-in-1 klanten steeg hierdoor met 20.000. Een direct gevolg hiervan is de stijging van het aantal afgenomen internet- en telefoonabonnementen.
    ZiggokwartaalcijferstelevisietvanaloogdigitaalinternettelefoontelefonieAlles-in-1aanvullend zenderpakketpremiumbetaalzendersSport1Eredivisie LiveFOX Sports

    Reacties

  1. TV-TIP Stand van Nederland

    Stand van Nederland
    NPO 2 om 20:25 uur
    Ooit was je gulden op de markt een daalder waard, maar tegenwoordig moet je voor koopjes bij de Turk of online zijn. Met luxe voedingsproducten valt nog wél geld te verdienen, dat bewijzen handelaren op de markt in Valkenswaard. Met hart en ziel bouwen ze aan een levendige markt waar beleving een grote rol speelt.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET JURASSIC WORLD: FALLEN KINGDOM

      Favoriete personages keren terug in dit 3D actie-spektakel. De film vol imposante dinosaurussen introduceert nieuwe soorten die nog angstaanjagender zijn dan ooit tevoren. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze avonturenfilm weggeven met daarin een pet en natuurlijk twee bioscoopkaartjes voor de film.

    TV-TIP The Expendables 2

    The Expendables 2
    RTL 7 om 20:30 uur
    Er zijn best wat vervolgfilms gemaakt die het origineel evenaarden of zelfs overtroffen. Bij actiefilms is dit echter zelden het geval. Tót Sylvester Stallone besloot om de regie van The Expendables 2 aan een ander over te laten. De actie, de stunts, het verhaal én de opperschurk zijn stukken overtuigender dan in deel één.