1. Nieuws

    Minimale groei aantal actieve glasvezelaansluitingen

    Er is in het derde kwartaal slechts een minimale groei van het aantal actieve glasvezelaansluitingen zichtbaar. Dat blijkt uit cijfers van glasvezelexploitant Reggefiber.
    Jarco Kriek
    25 oktober 2013
    comments 0
    Minimale groei aantal actieve glasvezelaansluitingen
    Foto: ANP

    Er is in het derde kwartaal slechts een minimale groei van het aantal actieve glasvezelaansluitingen zichtbaar. Dat blijkt uit cijfers van glasvezelexploitant Reggefiber.

    In de afgelopen drie maanden groeide het aantal huishoudens in Nederland dat op Reggefiber glasvezelnetwerken is aangesloten met 97.000 naar 1.609.000. Het aantal huishoudens dat actief via een serviceprovider tv-, internet- en telefoondiensten afneemt, is met slechts 28.000 naar 521.000 gestegen. Het is het laagste aantal nieuw geactiveerde glasvezelaansluitingen in een kwartaal in de afgelopen twee jaar. Al eerder concludeerde Totaal TV dat Nederland nog niet echt warm loopt voor glasvezel. Reggefiber stelt tegenover Telecompaper dat de vakantieperiode en mindere verkoopactiviteiten van het bedrijf in gebieden die al langere tijd over glasvezel beschikken mogelijke oorzaken voor de mindere groei zijn.

    Groei door KPN

    Ondanks kritiek – op met name de beeldkwaliteit van Interactieve tv – van glasvezelgebruikers die op internet te lezen is, blijft KPN de belangrijkste aanjager op glasvezelnetwerken van Reggefiber. Uit kwartaalcijfers van KPN blijkt dat men in het derde kwartaal 32.000 nieuwe Interactieve TV-abonnementen via glasvezel heeft aangesloten. Uit de groei van 28.000 actieve aansluitingen die Reggefiber over dezelfde periode rapporteert, blijkt dat bij serviceproviders die niet tot de KPN-familie behoren er dus 4.000 glasvezelklanten verdwenen zijn. Het gaat hierbij om bedrijven als Vodafone en Tele2.

    ReggefiberKPNglasvezelGlashart MediaInteractieve TVAlles-in-1triple playtvtelevisieinternettelefoon

    Reacties

  1. TV-TIP Stand van Nederland

    Stand van Nederland
    NPO 2 om 20:25 uur
    Ooit was je gulden op de markt een daalder waard, maar tegenwoordig moet je voor koopjes bij de Turk of online zijn. Met luxe voedingsproducten valt nog wél geld te verdienen, dat bewijzen handelaren op de markt in Valkenswaard. Met hart en ziel bouwen ze aan een levendige markt waar beleving een grote rol speelt.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET JURASSIC WORLD: FALLEN KINGDOM

      Favoriete personages keren terug in dit 3D actie-spektakel. De film vol imposante dinosaurussen introduceert nieuwe soorten die nog angstaanjagender zijn dan ooit tevoren. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze avonturenfilm weggeven met daarin een pet en natuurlijk twee bioscoopkaartjes voor de film.

    TV-TIP The Expendables 2

    The Expendables 2
    RTL 7 om 20:30 uur
    Er zijn best wat vervolgfilms gemaakt die het origineel evenaarden of zelfs overtroffen. Bij actiefilms is dit echter zelden het geval. Tót Sylvester Stallone besloot om de regie van The Expendables 2 aan een ander over te laten. De actie, de stunts, het verhaal én de opperschurk zijn stukken overtuigender dan in deel één.