1. Nieuws

    Na Consumentbond inventariseert ook COAX klanten Ziggo

    Niet alleen bij de Consumentenbond kunnen Ziggo-klanten met klachten over storing terecht. Ook belangenvereniging COAX ontvangt de klachten en zoekt samen met Ziggo naar een oplossing.
    Jarco Kriek
    22 april 2015
    comments 13
    Na Consumentbond inventariseert ook COAX klanten Ziggo
    Foto: ANP

    Niet alleen bij de Consumentenbond kunnen Ziggo-klanten met klachten over storing terecht. Ook belangenvereniging COAX ontvangt de klachten en zoekt samen met Ziggo naar een oplossing.


    De Consumentenbond geeft via een speciale internetpagina advies aan Ziggo-klanten hoe men een klacht het best bij het kabelbedrijf kan melden. Na de fusie van de kabelbedrijven UPC en Ziggo heeft een deel van de klanten last van storing. Op de internetpagina van de Consumentenbond geeft de vereniging vijf adviezen aan Ziggo-klanten om de klacht te melden. In alle gevallen wordt aangeraden telefonisch contact met het bedrijf op te nemen. Daarbij wordt geadviseerd om het probleem duidelijk aan te geven en daarbij een uiterste datum te melden waarop de storing verholpen dient te zijn.

    Doorvragen bij beeldklachten

    De belangenvereniging voor consumenten raadt tevens aan bij beeldklachten door te blijven vragen. De meeste beeldklachten worden veroorzaakt door kwalitatief niet goede coaxkabels, splitters en aansluitpluggen in de huisbekabeling. Ziggo levert op verzoek bij beeldstoring een gratis nieuwe kabel. De Consumentenbond adviseert Ziggo-klanten die beeldklachten blijven houden om Ziggo te vragen hiervoor een monteur te sturen. Ziggo heeft eerder al diverse keren aan Totaal TV aangegeven dat men het uiterste doet om beeldstoring bij klanten op te lossen. Het sturen van een monteur is onderdeel hiervan.

    COAX en Ziggo hebben goede verstandhouding

    Ook bij kabelbelangenvereniging COAX kan men een klachten- of storingsmelding over Ziggo kwijt. Deze wordt direct aan Ziggo doorgespeeld. COAX en het kabelbedrijf hebben een afspraak dat binnen drie dagen terugkoppeling over de gemelde klacht komt. Dat stelt COAX-voorzitter Hans Ronhaar tegen Totaal TV. Ziggo-klanten kunnen klachten melden via het contactformulier op www.coax.nl

    ZiggoUPCConsumentenbondCOAXklachtenstoringbeeldklachtenbeeldstoringcoaxcoaxkabelsplittersaansluitpluggenpluggenfusieharmonisatie

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET FAST AND FURIOUS HOBBS AND SHAW

      Dwayne Johnson en Jason Statham zijn terug als Luke Hobbs en Deckard Shaw. Deze spectaculaire eerste stand-alone film neemt de kijker mee van Los Angeles naar Londen en van het verlaten Chernobyl naar het prachtige Samoa. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weggeven met daarin een t-shirt en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Sex Tape

    Sex Tape
    om 02:08 uur
    In het begin van hun relatie spatten de vonken er vanaf bij Jay en Annie. Tien jaar later en twee kinderen verder is die vlam behoorlijk gedoofd. Om de passie weer terug te brengen, besluit het stel een seksmarathon te houden en die te filmen. Een uitstekend idee, tot ze volgende ochtend wakker worden en hun avontuurtjes online staan.

    TV-TIP The cruise

    The cruise
    RTL Z om 20:30 uur
    Kom gerust aan boord van ’s werelds grootste en meest luxe cruiseschip: de Regal Princess. Vierduizend passagiers baden in luxe en weten van gekkigheid niet wat ze moeten doen tussen de twintigduizend maaltijden per dag door. Dat laatste is een zorg voor de vele chefkoks die het schip telt. Dát is pas cruise control.

    Interview

    • *

      Coen Verbraak

      In de beste families

      In de beste families draait om grote levensthema’s die we allemaal meemaken. In het eerste seizoen praat Verbraak met broers en zussen.
      Reacties0 reactie(s)