Na Consumentbond inventariseert ook COAX klanten Ziggo

Niet alleen bij de Consumentenbond kunnen
Ziggo-klanten met klachten over storing terecht. Ook belangenvereniging COAX
ontvangt de klachten en zoekt samen met Ziggo naar een oplossing.
De Consumentenbond geeft via een speciale internetpagina advies aan Ziggo-klanten hoe men een klacht het best bij het kabelbedrijf kan melden. Na de fusie van de kabelbedrijven UPC en Ziggo heeft een deel van de klanten last van storing. Op de internetpagina van de Consumentenbond geeft de vereniging vijf adviezen aan Ziggo-klanten om de klacht te melden. In alle gevallen wordt aangeraden telefonisch contact met het bedrijf op te nemen. Daarbij wordt geadviseerd om het probleem duidelijk aan te geven en daarbij een uiterste datum te melden waarop de storing verholpen dient te zijn.
Doorvragen bij beeldklachten
De belangenvereniging voor consumenten raadt
tevens aan bij beeldklachten door te blijven vragen. De meeste beeldklachten
worden veroorzaakt door kwalitatief niet goede coaxkabels, splitters en
aansluitpluggen in de huisbekabeling. Ziggo levert op verzoek bij beeldstoring
een gratis nieuwe kabel. De Consumentenbond adviseert Ziggo-klanten die beeldklachten blijven houden om Ziggo te vragen hiervoor
een monteur te sturen. Ziggo heeft eerder al diverse keren aan Totaal TV
aangegeven dat men het uiterste doet om beeldstoring bij klanten op te lossen.
Het sturen van een monteur is onderdeel hiervan.
COAX en Ziggo hebben goede verstandhouding
Ook bij kabelbelangenvereniging COAX kan men
een klachten- of storingsmelding over Ziggo kwijt. Deze wordt direct aan Ziggo
doorgespeeld. COAX en het kabelbedrijf hebben een afspraak dat binnen drie
dagen terugkoppeling over de gemelde klacht komt. Dat stelt COAX-voorzitter Hans
Ronhaar tegen Totaal TV. Ziggo-klanten kunnen klachten melden via het
contactformulier op www.coax.nl