[UPDATE] Na Ziggo heeft nu ook KPN problemen met online tv-app

KPN levert de online dienst KPN iTV zonder meerkosten aan alle klanten die bij het telecombedrijf een KPN Interactieve TV-abonnement kopen. Met de online dienst kan via pc, laptop, tablet en smartphone in elk land van de Europese Unie niet alleen live naar tv-zenders maar bijvoorbeeld ook naar zelf eerder opgenomen programma’s gekeken worden. Het wissen van programma’s via zowel de app voor Apple als Android tablets en smartphones is plotseling niet meer altijd mogelijk. Gebruikers van de Apple-apparaten iPad en iPhone die respectievelijk iPadOS 14 of iOS 14 gebruiken, kunnen daarnaast via de optie Chromecast geen content van het mobiele apparaat naar bijvoorbeeld een televisie
streamen.
KPN werkt aan oplossing
KPN is op de hoogte van de technische problemen bij de online tv-app. Op het gebruikersforum zegt het bedrijf aan een oplossing te werken. Een indicatie wanneer een oplossing voorhanden is, kan echter op dit moment nog niet gegeven worden. Concurrent Ziggo heeft in de afgelopen maanden op meerdere momenten problemen met de vergelijkende online dienst Ziggo GO gehad. Het kabelbedrijf lijkt deze problemen op dit moment redelijk onder controle te hebben.
UPDATE: KPN heeft inmiddels een update vrijgesteld die de problemen (deels) lijken op te lossen.