1. Nieuws

    Nederland kijkt massaal naar The Passion

    Het Nederlandse tv-publiek heeft massaal naar de derde editie van het EO/RKK tv-spektakel The Passion gekeken. Deze werd op 28 maart live in de binnenstad van Den Haag opgevoerd.
    Jarco Kriek
    29 maart 2013
    comments 0
    Nederland kijkt massaal naar The Passion
    Foto: ANP

    Het Nederlandse tv-publiek heeft massaal naar de derde editie van het EO/RKK tv-spektakel The Passion gekeken. Deze werd op 28 maart live in de binnenstad van Den Haag opgevoerd.

    EO en RKK hoopten vooraf op meer dan twee miljoen kijkers met daarbij ook het aantal kijkers die The Passion via uitgesteld kijken-dienst Uitzending Gemist, de zelfgemaakte tv-opname of de herhaling van het tv-programma op een later tijdstip zouden bekijken. Beide publieke omroepen kunnen deze verwachting echter tot drie miljoen gaan bijstellen. The Passion werd namelijk zonder deze later kijkmomenten al door maar liefst 2,3 miljoen mensen bekeken. Dat blijkt uit rapportage van Stichting Kijkonderzoek.

    Ongekende hoogte

    Het paasverhaal rond het lijden en sterven van Jezus wordt hierdoor als tv-spektakel steeds populairder. Dit paasverhaal wordt door de EO en RKK – onder meer met bekende Nederlandse artiesten die populaire muzieknummers ten gehore brengen – laagdrempelig gebracht waardoor jong en oud op een ontspannen manier met het lijdensverhaal van Jezus kunnen kennismaken. De eerste editie in Gouda werd door bijna 1 miljoen Nederlanders bekeken. Een jaar later in Rotterdam steeg het aantal kijkers tot 1,7 miljoen. De EO en RKK ziet dit bij de derde editie tot 2,3 miljoen stijgen.

    Niet in HD

    Het is jammer dat de publieke omroep een zo goed bekeken tv-programma niet in volwaardige HD-kwaliteit heeft uitgezonden. De meerkosten voor het uitzenden van een grote live tv-registratie als The Passion zijn voor EO en RKK waarschijnlijk te hoog geweest. Na de tweede editie van The Passion in Rotterdam maakte de EO al duidelijk dat het hoge kosten om The Passion te maken – in 2012 was dat 1,3 miljoen euro – mogelijk een derde versie in de weg stond. Deze is er uiteindelijk met succes dus wel in Den Haag gekomen.

    The PassionEORKKDen Haagpublieke omroepNPOHDHDTVpaasverhaalPasenJezusSDNederland 1Nederland 1 HD

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE HUSTLE

      The Hustle draait om twee vrouwelijke oplichters die elkaar per toeval ontmoeten. De elegante Josephine leert de nog amateuristische Penny de kneepjes van het oplichtersvak. Totaal TV mag van deze hilarische komedie vijf keer een VIP-pakket weggeven, met daarin een telefoonring, een powerbank in de vorm van lippenstift én natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Verse groenten uit de tuin of groenten uit het blik? Wat is er beter en, misschien nog wel belangrijker, wat is er gezonder? Marlijn onderzoekt hoe je boontjes in een potje belanden en Ersin brengt een bezoek aan de spruitjesboer.

    TV-TIP The Devil Wears Prada

    The Devil Wears Prada
    om 07:40 uur
    Verfilming van Lauren Weisbergers gelijknamige bestseller, waarin ze schriftelijk wraak neemt op de tirannieke Vogue-hoofdredactrice Anna Wintour, bij wie ze haar carrière begon. Streep is geweldig als de naar Wintour gemodelleerde baas van modeblad Runway. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is, kleineert en schoffeert ze haar personeel, onder wie haar kersverse assistente Hathaway en rechterhand Tucci. Een heerlijke lichtgewicht film, waarin oppervlakkigheid tot kunst wordt verheven en de acteurs met zichtbaar plezier hun werk doen.

    Interview

    • *

      Beau van Erven Dorens

      Beau en de veteranen

      Beau van Erven Dorens duikt weer de samenleving in. Dit keer trekt hij zich het lot aan van zeven getraumatiseerde oorlogsveteranen.
      Reacties0 reactie(s)