1. Nieuws

    Nederland maakt meer gebruik van uitgesteld kijken

    De Nederlander heeft in 2009 meer gebruik gemaakt van nieuwe digitale diensten als Video on Demand en PVR. Dat blijkt uit de jaarcijfers van SKO.
    Jarco Kriek
    11 januari 2010
    comments 0
    Nederland maakt meer gebruik van uitgesteld kijken

    De Nederlander is in 2009 niet meer televisie gaan kijken dan in 2008 het geval was. Wel heeft men meer gebruik gemaakt van technologische ontwikkelingen waardoor men op een later tijdstip dan het programma daadwerkelijk werd uitgezonden is gaan kijken.

    Dit blijkt uit de jaarcijfers van Stichting Kijk Onderzoek (SKO). In 2009 keek de Nederlander gemiddeld 3 uur en 4 minuten per dag naar televisie. Uitgesteld kijken, bijvoorbeeld via Video on Demand diensten en digitale opname mogelijkheden, werd wel veel populairder. Het aantal programma’s dat later dat werd uitgezonden werd gekeken steeg met 25 procent tot 1,6 procent van de totale kijktijd. In 2008 lag dit percentage nog op 1,2 procent.

    KijkcijfersSKOStichting Kijk OnderzoekVideo on DemandProgramma GemistUitzending GemistPVRDVR

    Reacties

  1. TV-TIP Tour de France

    Tour de France
    NPO 1 om 13:15 uur
    Nairo Quintana werkt weer aan zijn grote doel: de Tourwinst. Toch doemt er een probleem op. Movistar heeft zich versterkt met Mikel Landa, vorig jaar de rebel van Sky. Dan heeft de ploeg dus het paard van Troje binnengehaald, want Landa gaat: ‘nooit meer voor een kopman werken’. Wat zal dat opleveren in de eerste bergetappe.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP Het gevoel van De Vierdaagse

    Het gevoel van De Vierdaagse
    NPO 1 om 19:10 uur
    Als Fons de Poel aan de Vierdaagse denkt, krijgt hij kriebels in het vooronder. Als rasechte Nijmegenaar (in 2003 maakte hij nog het singeltje ‘Go NEC, We Gaan Europa in’) kan hij het gevoel van de Vierdaagse pas écht overbrengen. Hij weet namelijk precies wanneer de wandelaars hun brandpunt bereiken.