Nederlander kieskeuriger bij kopen abonnementen
Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat het aantal verkochte triple play-abonnementen naar 26 procent is gedaald. Twee jaar geleden lag dit percentage nog op 35 procent. In aantallen betekent dit een daling van 250.000 abonnementen. Aanbieders zoals Ziggo, KPN en T-Mobile bieden bij een triple play-abonnement de diensten tv, internet en vast bellen in een abonnement aan klanten aan. Omdat het aantal triple play-abonnementen vanwege het stoppen van aankoop van de dienst vast bellen stopt, stijgt het aantal verkochte duo play-abonnementen met tv en internet.
Mobiel bellen
De opkomst van mobiele abonnementen waarmee onbeperkt gebeld kan worden, is de oorzaak dat veel Nederlanders het nut van een vaste telefoonlijn niet meer zien. Zeker nu ook bij goedkopere mobiele abonnementen standaard onbeperkt bellen wordt geleverd, is het volgens analisten duidelijk dat in de toekomst nog meer Nederlanders het triple play-abonnement naar duo play gaan downgraden.