Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Nederlander kieskeuriger bij kopen abonnementen

    Triple play-abonnementen worden in Nederland minder verkocht. Dit komt omdat de behoefte aan een vaste telefoonlijn minder wordt.
    Jarco Kriek
    13 juli 2019
    comments 0
    Nederlander kieskeuriger bij kopen abonnementen
    Foto ANP

    Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat het aantal verkochte triple play-abonnementen naar 26 procent is gedaald. Twee jaar geleden lag dit percentage nog op 35 procent. In aantallen betekent dit een daling van 250.000 abonnementen. Aanbieders zoals Ziggo, KPN en T-Mobile bieden bij een triple play-abonnement de diensten tv, internet en vast bellen in een abonnement aan klanten aan. Omdat het aantal triple play-abonnementen vanwege het stoppen van aankoop van de dienst vast bellen stopt, stijgt het aantal verkochte duo play-abonnementen met tv en internet.

     

    Mobiel bellen

    De opkomst van mobiele abonnementen waarmee onbeperkt gebeld kan worden, is de oorzaak dat veel Nederlanders het nut van een vaste telefoonlijn niet meer zien. Zeker nu ook bij goedkopere mobiele abonnementen standaard onbeperkt bellen wordt geleverd, is het volgens analisten duidelijk dat in de toekomst nog meer Nederlanders het triple play-abonnement naar duo play gaan downgraden.

    Triple playdou playabonnementtvtelevisieinternetbellentelefoontelefonievastmobielTelecompaperonderzoek

    Reacties