1. Nieuws

    Nederlander kiest voor Alles-In-1

    Steeds meer Nederlandse huishoudens kiezen voor een aanbieder die naast televisie meer diensten in één abonnement aanbiedt. Daarbij kiest 62 procent van de huishoudens voor triple play.
    Jarco Kriek
    17 november 2012
    comments 0
    Nederlander kiest voor Alles-In-1

    Steeds meer Nederlandse huishoudens kiezen voor een aanbieder die naast televisie meer diensten in één abonnement aanbiedt. Daarbij kiest 62 procent van de huishoudens voor triple play.

    The Phone House concludeert dit naar aanleiding van een onderzoek dat men onder duizend Nederlanders heeft uitgevoerd. Hieruit blijkt dat 87 procent van de huishoudens bij een aanbieder meer dan twee diensten afneemt. Triple play – bij veel aanbieders ook wel Alles-In-1 genoemd – is hierbij het populairst.

    Televisie, internet en telefonie

    Triple play bestaat uit het leveren van televisie-, internet- en vaste telefoniediensten. Uit het onderzoek blijkt dat 62 procent van de ondervraagde Nederlanders voor deze combinatiedienst kiest. Veertien procent kiest voor de combinatie televisie en internet. Internet en vaste telefonie wordt door elf procent als gecombineerd abonnement afgenomen.

    Harddiskdecoder

    De voornaamste redenen om een Alles-In-1 pakket af te nemen zijn het gemak en kostenvoordeel. Veel afnemers van een Alles-In-1 krijgen een harddiskrecorder meegeleverd. Voor 35 procent is dit een onmisbaar onderdeel van het combinatiepakket. Voor 25 procent is het kunnen pauzeren van tv-programma's een belangrijk onderdeel van het pakket. Van de Nederlanders met een Alles-in-1 pakket heeft 22 procent interesse voor tv-kijken op tablet of smartphone en 19 procent voor muziekdiensten zoals Spotify. Mobiele telefonie wordt door 38 procent als een goede toevoeging aan het Alles-In-1 pakket gezien. Ook staat één op de tien Nederlanders open voor toevoeging van energielevering aan het pakket.

    Triple playAlles-In-1televisieinternettelefonieZiggoKPNUPCCanalDigitaalGlashart MediaCaiwayTele2

    Reacties

  1. TV-TIP De mediawijsheidtest

    De mediawijsheidtest
    NPO 3 om 20:25 uur
    Filemon Wesselink en Sahil Amar Aïssa voelen bekende en onbekende Nederlanders aan de tand over mediawijsheid. Wat daarmee bedoeld wordt, is de impact van onze online samenleving. Hoeveel uur brengen we door in die digitale wereld, wat delen we allemaal en welke gevolgen heeft dat?

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Tom Cruise is in deze spectaculaire actiefilm terug als Ethan Hunt. Samen met zijn IMF-team bevindt hij zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag de Blu-ray van Mission: Impossible – Fallout vijf keer weggeven.

    TV-TIP 2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World

    2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World
    NPO 2 om 20:25 uur
    Sinds die aardbeiblonde meneer aan de macht is in Amerika vliegen termen als 'fake news' je om de oren. Geld voor degelijke journalistiek is er te weinig en de nieuwsstroom zwelt maar aan. Gelukkig zijn er burgerinitiatieven als Bellingcat, die nieuwe methodes ontwikkelen om dichterbij de waarheid te komen.