1. Nieuws

    Nederlander kijkt naar minder televisiezenders

    De Nederlanders kijkt naar steeds minder televisiezenders en dat terwijl het aanbod van televisiezenders alleen maar aan het toenemen is.
    Jarco Kriek
    12 oktober 2009
    comments 0
    Nederlander kijkt naar minder televisiezenders

    Uit een onderzoek in opdracht KPN blijkt dat de Nederlander naar steeds minder televisiezenders kijkt. En dat terwijl het aanbod van televisiezenders juist groter wordt. Het jaarlijkse televisieonderzoek wordt door Blauw Research uitgevoerd.

    Waar men verleden jaar nog zapte tussen 10 verschillende televisiekanalen is dit aantal het afgelopen jaar met maar liefst 30 procent gedaald tot 7 kanalen. Nederland1 was hierbij het populairst terwijl de Viacom muziekzenders MTV en TMF het slechtst scoorden.  De uitkomst van het onderzoek komt KPN natuurlijk goed uit. Met Digitenne heeft men een zenderaanbod dat veel lager ligt dan alle andere Nederlandse concurrenten op televisiegebied. Digitenne is op dit moment op een punt gekomen dat men minder snel nieuwe abonnees aan zich weet te binden. Sterker nog, er is een tendens merkbaar dat Digitenne bestaande abonnees aan verliezen is. Daarbij komt ook dat de concurrentie zich sterker gaat concentreren om bij Digitenne abonnees weg te kapen. Digitenne heeft op dit moment rond de 830.000 abonnees die voor een bedrag van €8,50 per maand de beschikking hebben over 23 televisiezenders en 19 radiozenders.

    Uit het onderzoek, dat onder 1000 personen van 18 jaar of ouder werd gehouden, blijkt dat mannen meer tussen zenders zappen dan vrouwen. Uit het onderzoek blijkt ook dat 60 procent van de respondenten aangeeft dat men slechts naar vijf televisiezenders kijkt. Na Nederland1 zijn de commerciële omroepen RTL4 en SBS6 populair.

    digitale televisieDigitenneKPNUPCZiggoCAIWaanbodtelevisiezenderstelevisie

    Reacties

  1. TV-TIP VTBL

    VTBL
    RTL 7 om 20:00 uur
    Hmbrt Tn, Th Jnssn en Jmm Fld Hsslbnk zijn de kopstukken van de nieuwe voetbaltalkshow VTBL. Want over het spel kan niet genoeg worden gebakkeleid. Minder bekend, wel aan tafel: journalisten Bart Nolles en Simon Zijlemans. Ze bespreken alles van Vitesse tot de Europese voetbalvelden.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTJES INSTANT FAMILY

      Als Pete (Mark Wahlberg) en Ellie (Rose Byrne) een gezin willen stichten, komen ze in de wereld van adoptie terecht. Wanneer ze de rebelse vijftienjarige Lizzy en haar jongere broer en zus leren kennen, krijgt het stel onverwacht in één keer drie kinderen. Dit brengt niet alleen moeilijke situaties met zich mee maar ook grappige en ontroerende momenten. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP A Good Day to Die Hard

    A Good Day to Die Hard
    Veronica om 20:30 uur
    De New Yorkse agent John McClane (Bruce Willis) steekt voor het eerst de grens over om zijn zoon uit een gevangenis in Moskou te halen. Hij steekt de oceaan over om daar de boel aan gort te scheuren en te schieten. Net als zijn voorgangers is de film weer tot de nok toe gevuld met actie.

    Interview