1. Nieuws

    Nederlander kijkt naar minder televisiezenders

    De Nederlanders kijkt naar steeds minder televisiezenders en dat terwijl het aanbod van televisiezenders alleen maar aan het toenemen is.
    Jarco Kriek
    12 oktober 2009
    comments 0
    Nederlander kijkt naar minder televisiezenders

    Uit een onderzoek in opdracht KPN blijkt dat de Nederlander naar steeds minder televisiezenders kijkt. En dat terwijl het aanbod van televisiezenders juist groter wordt. Het jaarlijkse televisieonderzoek wordt door Blauw Research uitgevoerd.

    Waar men verleden jaar nog zapte tussen 10 verschillende televisiekanalen is dit aantal het afgelopen jaar met maar liefst 30 procent gedaald tot 7 kanalen. Nederland1 was hierbij het populairst terwijl de Viacom muziekzenders MTV en TMF het slechtst scoorden.  De uitkomst van het onderzoek komt KPN natuurlijk goed uit. Met Digitenne heeft men een zenderaanbod dat veel lager ligt dan alle andere Nederlandse concurrenten op televisiegebied. Digitenne is op dit moment op een punt gekomen dat men minder snel nieuwe abonnees aan zich weet te binden. Sterker nog, er is een tendens merkbaar dat Digitenne bestaande abonnees aan verliezen is. Daarbij komt ook dat de concurrentie zich sterker gaat concentreren om bij Digitenne abonnees weg te kapen. Digitenne heeft op dit moment rond de 830.000 abonnees die voor een bedrag van €8,50 per maand de beschikking hebben over 23 televisiezenders en 19 radiozenders.

    Uit het onderzoek, dat onder 1000 personen van 18 jaar of ouder werd gehouden, blijkt dat mannen meer tussen zenders zappen dan vrouwen. Uit het onderzoek blijkt ook dat 60 procent van de respondenten aangeeft dat men slechts naar vijf televisiezenders kijkt. Na Nederland1 zijn de commerciële omroepen RTL4 en SBS6 populair.

    digitale televisieDigitenneKPNUPCZiggoCAIWaanbodtelevisiezenderstelevisie

    Reacties

  1. TV-TIP Typisch Bloemenbuurt

    Typisch Bloemenbuurt
    NPO 2 om 19:20 uur
    We mogen drie weken meegluren in de Amersfoortse Bloemenbuurt. Wie wonen daar en hoe ziet hun leven eruit? Een van de bewoners is volkszanger Johan van Waas. Hij werd door de crew gespot toen hij 'n moppie stond te zingen en mocht het introliedje voor de serie schrijven.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE GIRL IN THE SPIDERS WEB

      Lisbeth Salander, het bekende personage uit de populaire Millennium-boeken, keert terug in The Girl in the Spider’s Web. Het is de eerste verfilming van de bestseller. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze dramathriller weggeven, met daarin het boek (filmeditie) en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Gold Rush

    Gold Rush
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Tony Beets is druk in de weer om zijn tweede dregde in operatie te krijgen in Klondike. De illustere Friese Amerikaan zal extra goud uit de grond moeten halen nu hij geen royalty's meer van Parker krijgt. En dat gaan zijn kinderen Kevin en Monica merken.