1. Nieuws

    Nederlands bedrijf brengt Sportzomer wereldwijd in huiskamer

    Het Nederlandse bedrijf United brengt deze zomer belangrijke sportevenementen wereldwijd in de huiskamer van kijkers.
    Jarco Kriek
    6 juli 2016
    comments 0
    Nederlands bedrijf brengt Sportzomer wereldwijd in huiskamer

    Het Nederlandse bedrijf United brengt deze zomer belangrijke sportevenementen wereldwijd in de huiskamer van kijkers. Het is namelijk verantwoordelijk voor de registratie van onder meer het EK atletiek en EK voetbal.


    Naast de Europese kampioenschappen atletiek en voetbal brengt United ook de Tour de France en de Olympische Spelen in beeld. Natuurlijk pakt het Nederlandse bedrijf tijdens het EK atletiek in eigen land groot uit. Het is een zeer omvangrijk meercameraproject waarbij 77 camera’s, 8 regiewagens en tweehonderd crewleden van United betrokken zijn. De beelden worden afgenomen door maar liefst 27 landen. Extra uitdaging is het compacte wedstrijdprogramma: alle 44 disciplines worden in slechts 5 dagen afgewerkt in plaats van de gebruikelijke 6. Een zo kort mogelijk programma voor de sporters had namelijk de voorkeur vanwege de Olympische Spelen straks in Rio.

    Omvangrijke uitdaging

    Naast de volledige registratie van alle wedstrijdonderdelen, is United ook verantwoordelijk voor onder meer het Technisch Operationeel Centrum (TOC), het EVS-netwerk, de commentaarposities en de dedicated live mix zone. De voorbereiding op het gebied van projectmanagement, logistiek en planning startte zo’n driekwart jaar geleden om alle faciliteiten en mensen beschikbaar te krijgen in deze toch al bomvolle sportzomer. Dit kreeg het bedrijf voor elkaar dankzij de nauwe samenwerking met de technische productie van NOS en dankzij hun positie binnen de Euro Media Group en de samenwerking met zusterbedrijven als VideoHouse en EMP.

    UnitedEK voetalTour de FranceOlympische SpelenEurosportEurosport 1Eurosport 2Eurosport PlayerDiscpvery CommunicationsDiscovery Networks BeneluxNPONOSpublieke omroepEKatletiekEK AtletiekAmsterdamAmsterdam 2016NPO 1NPO1NPO 2NPO2nos.nlNPO Sport24NPO Sport 24NPO Po;itiek24NPO Politiek 24Olympisch StadionMuseumpleinHet Amsterdamse Proeflokaalhost-broadcasterhost BroadcasterDafne SchippersOlympische SpelenRio de JaneiroEioBrazilië

    Reacties

  1. TV-TIP Tour de France

    Tour de France
    NPO 1 om 13:15 uur
    Nairo Quintana werkt weer aan zijn grote doel: de Tourwinst. Toch doemt er een probleem op. Movistar heeft zich versterkt met Mikel Landa, vorig jaar de rebel van Sky. Dan heeft de ploeg dus het paard van Troje binnengehaald, want Landa gaat: ‘nooit meer voor een kopman werken’. Wat zal dat opleveren in de eerste bergetappe.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP Het gevoel van De Vierdaagse

    Het gevoel van De Vierdaagse
    NPO 1 om 19:10 uur
    Als Fons de Poel aan de Vierdaagse denkt, krijgt hij kriebels in het vooronder. Als rasechte Nijmegenaar (in 2003 maakte hij nog het singeltje ‘Go NEC, We Gaan Europa in’) kan hij het gevoel van de Vierdaagse pas écht overbrengen. Hij weet namelijk precies wanneer de wandelaars hun brandpunt bereiken.