1. Nieuws

    Nederlands bedrijf brengt Sportzomer wereldwijd in huiskamer

    Het Nederlandse bedrijf United brengt deze zomer belangrijke sportevenementen wereldwijd in de huiskamer van kijkers.
    Jarco Kriek
    6 juli 2016
    comments 0
    Nederlands bedrijf brengt Sportzomer wereldwijd in huiskamer

    Het Nederlandse bedrijf United brengt deze zomer belangrijke sportevenementen wereldwijd in de huiskamer van kijkers. Het is namelijk verantwoordelijk voor de registratie van onder meer het EK atletiek en EK voetbal.


    Naast de Europese kampioenschappen atletiek en voetbal brengt United ook de Tour de France en de Olympische Spelen in beeld. Natuurlijk pakt het Nederlandse bedrijf tijdens het EK atletiek in eigen land groot uit. Het is een zeer omvangrijk meercameraproject waarbij 77 camera’s, 8 regiewagens en tweehonderd crewleden van United betrokken zijn. De beelden worden afgenomen door maar liefst 27 landen. Extra uitdaging is het compacte wedstrijdprogramma: alle 44 disciplines worden in slechts 5 dagen afgewerkt in plaats van de gebruikelijke 6. Een zo kort mogelijk programma voor de sporters had namelijk de voorkeur vanwege de Olympische Spelen straks in Rio.

    Omvangrijke uitdaging

    Naast de volledige registratie van alle wedstrijdonderdelen, is United ook verantwoordelijk voor onder meer het Technisch Operationeel Centrum (TOC), het EVS-netwerk, de commentaarposities en de dedicated live mix zone. De voorbereiding op het gebied van projectmanagement, logistiek en planning startte zo’n driekwart jaar geleden om alle faciliteiten en mensen beschikbaar te krijgen in deze toch al bomvolle sportzomer. Dit kreeg het bedrijf voor elkaar dankzij de nauwe samenwerking met de technische productie van NOS en dankzij hun positie binnen de Euro Media Group en de samenwerking met zusterbedrijven als VideoHouse en EMP.

    UnitedEK voetalTour de FranceOlympische SpelenEurosportEurosport 1Eurosport 2Eurosport PlayerDiscpvery CommunicationsDiscovery Networks BeneluxNPONOSpublieke omroepEKatletiekEK AtletiekAmsterdamAmsterdam 2016NPO 1NPO1NPO 2NPO2nos.nlNPO Sport24NPO Sport 24NPO Po;itiek24NPO Politiek 24Olympisch StadionMuseumpleinHet Amsterdamse Proeflokaalhost-broadcasterhost BroadcasterDafne SchippersOlympische SpelenRio de JaneiroEioBrazilië

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE HUSTLE

      The Hustle draait om twee vrouwelijke oplichters die elkaar per toeval ontmoeten. De elegante Josephine leert de nog amateuristische Penny de kneepjes van het oplichtersvak. Totaal TV mag van deze hilarische komedie vijf keer een VIP-pakket weggeven, met daarin een telefoonring, een powerbank in de vorm van lippenstift én natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Verse groenten uit de tuin of groenten uit het blik? Wat is er beter en, misschien nog wel belangrijker, wat is er gezonder? Marlijn onderzoekt hoe je boontjes in een potje belanden en Ersin brengt een bezoek aan de spruitjesboer.

    TV-TIP The Devil Wears Prada

    The Devil Wears Prada
    om 06:00 uur
    Verfilming van Lauren Weisbergers gelijknamige bestseller, waarin ze schriftelijk wraak neemt op de tirannieke Vogue-hoofdredactrice Anna Wintour, bij wie ze haar carrière begon. Streep is geweldig als de naar Wintour gemodelleerde baas van modeblad Runway. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is, kleineert en schoffeert ze haar personeel, onder wie haar kersverse assistente Hathaway en rechterhand Tucci. Een heerlijke lichtgewicht film, waarin oppervlakkigheid tot kunst wordt verheven en de acteurs met zichtbaar plezier hun werk doen.

    Interview

    • *

      Beau van Erven Dorens

      Beau en de veteranen

      Beau van Erven Dorens duikt weer de samenleving in. Dit keer trekt hij zich het lot aan van zeven getraumatiseerde oorlogsveteranen.
      Reacties0 reactie(s)