1. Nieuws

    Nederlandse versie Investigation Discovery

    Discovery Networks heeft haar derde vlaggenschip in Nederland gepresenteerd. De crimezender Investigation Discovery – afgekort ID – krijgt vanaf 18 juni een Nederlandse versie.
    Jarco Kriek
    17 juni 2013
    comments 0
    Nederlandse versie Investigation Discovery

    Discovery Networks heeft haar derde vlaggenschip in Nederland gepresenteerd. De crimezender Investigation Discovery – afgekort ID – krijgt vanaf 18 juni een Nederlandse versie.

    Het mediabedrijf heeft in Nederland al eigen zelfstandige versies van Discovery Channel en TLC. Daar komt nu Investigation Discovery bij. Met ingang van 18 juni zijn alle promo’s, de zenderstem en de on air marketing en communicatie op deze tv-zender in het Nederlands. Dat houdt onder meer in dat Nederlandse reclameblokken op ID worden uitgezonden en er een andere vormgeving in beeld te zien is. De opzet van de crimezender blijft ongewijzigd: een zender vol spanning, waargebeurd drama en mysterie. ID onderscheidt zich ten opzichte van andere crime-zenders doordat het alleen maar waargebeurde drama- en suspenseverhalen uitzendt. Spraakmakende moordzaken en vermissingen worden tot de bodem uitgezocht.

    Nederlandse kijker heeft interesse in misdaad

    Jochem de Jong, algemeen directeur Discovery Networks: "ID heeft enorm veel potentie: uit onderzoek blijkt dat crime en mysterie een populair genre is in Nederland. Daarom bedienen wij liefhebbers van crime nu met een 24-uurs tv-kanaal. Kijkers van ID laten zich graag meeslepen met de spannende verhalen en willen per se de oplossing van de case achterhalen: de kijktijd van ID is veel langer dan die van andere zenders. ID is momenteel beschikbaar in vijftig procent van de huishoudens."

    ID bij meer aanbieders in het basispakket

    Het bereik van ID wordt in de toekomst veel groter. Discovery Networks is in overleg met tv-aanbieders om ID – net als Discovery Channel en TLC – onderdeel van het basispakket te laten worden. In veel gevallen is het tv-kanaal onderdeel van een aanvullend zenderpakket. Onlangs kwam ID al bij het KPN budget tv-product Digitenne en in het digitale ongecodeerde basispakket van UPC beschikbaar.

    Investigation DiscoveryIDDiscovery NetworksDiscovery Networks BeneluxDiscovery ChannelTLCZiggoKPNInteractieve TVDigitennesatellietCanalDigitaalUPCdigitaalongecodeerdbasispakketCaiwaymisdaadcrimecrimezender

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTJES GOOD BOYS

      Wat kan er wel allemaal niet fout gaan op één dag? De makers van Superbad, Bad Neighbours en Sausage Party komen met het originele Good Boys. Als hij wordt uitgenodigd voor zijn eerste feestje raakt de twaalfjarige Max in paniek omdat hij niet weet hoe je moet zoenen. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Uit mijn keuken

    Uit mijn keuken
    NPO 1 om 19:05 uur
    Neem een flinke snuif van het Net 5-programma Smaken Verschillen en top dat af met een Bed & Breakfast-sausje: in dit nieuwe Omroep MAX-programma kauwen vijf koppels elke werkdag een lekker maaltje weg in elkaars huiskamerrestaurant. De Drentse Hélène en Gerrit bijten het spits af met een mediterraan vijfgangendiner. Vallen hun kookkunsten wel in de smaak?

    TV-TIP First dates Ireland

    First dates Ireland
    NPO 3 om 19:25 uur
    Soms spatten de vonken ervan af, regelmatig wil je achter je bank kruipen van plaatsvervangende schaamte: First Dates is onweerstaanbaar herkenbaar en vermoedelijk daarom zo’n succes. Wereldwijd. Want terwijl het ooit begon in de U. S. of A., is het inmiddels in ruim twintig landen te zien. Ook in Ierland, waar maître Mateo en barman Ethan de scepter zwaaien.

    Interview

    • *

      Frans Bauer

      The Voice Senior

      Geer & Goor verlieten met gierende banden hun stoel in The Voice Senior. Enter Frans Bauer als vierde coach naast Marco Borsato, Ilse DeLange en Angela Groothuizen.
      Reacties0 reactie(s)