1. Nieuws

    Nederlandse versie Investigation Discovery

    Discovery Networks heeft haar derde vlaggenschip in Nederland gepresenteerd. De crimezender Investigation Discovery – afgekort ID – krijgt vanaf 18 juni een Nederlandse versie.
    Jarco Kriek
    17 juni 2013
    comments 0
    Nederlandse versie Investigation Discovery

    Discovery Networks heeft haar derde vlaggenschip in Nederland gepresenteerd. De crimezender Investigation Discovery – afgekort ID – krijgt vanaf 18 juni een Nederlandse versie.

    Het mediabedrijf heeft in Nederland al eigen zelfstandige versies van Discovery Channel en TLC. Daar komt nu Investigation Discovery bij. Met ingang van 18 juni zijn alle promo’s, de zenderstem en de on air marketing en communicatie op deze tv-zender in het Nederlands. Dat houdt onder meer in dat Nederlandse reclameblokken op ID worden uitgezonden en er een andere vormgeving in beeld te zien is. De opzet van de crimezender blijft ongewijzigd: een zender vol spanning, waargebeurd drama en mysterie. ID onderscheidt zich ten opzichte van andere crime-zenders doordat het alleen maar waargebeurde drama- en suspenseverhalen uitzendt. Spraakmakende moordzaken en vermissingen worden tot de bodem uitgezocht.

    Nederlandse kijker heeft interesse in misdaad

    Jochem de Jong, algemeen directeur Discovery Networks: "ID heeft enorm veel potentie: uit onderzoek blijkt dat crime en mysterie een populair genre is in Nederland. Daarom bedienen wij liefhebbers van crime nu met een 24-uurs tv-kanaal. Kijkers van ID laten zich graag meeslepen met de spannende verhalen en willen per se de oplossing van de case achterhalen: de kijktijd van ID is veel langer dan die van andere zenders. ID is momenteel beschikbaar in vijftig procent van de huishoudens."

    ID bij meer aanbieders in het basispakket

    Het bereik van ID wordt in de toekomst veel groter. Discovery Networks is in overleg met tv-aanbieders om ID – net als Discovery Channel en TLC – onderdeel van het basispakket te laten worden. In veel gevallen is het tv-kanaal onderdeel van een aanvullend zenderpakket. Onlangs kwam ID al bij het KPN budget tv-product Digitenne en in het digitale ongecodeerde basispakket van UPC beschikbaar.

    Investigation DiscoveryIDDiscovery NetworksDiscovery Networks BeneluxDiscovery ChannelTLCZiggoKPNInteractieve TVDigitennesatellietCanalDigitaalUPCdigitaalongecodeerdbasispakketCaiwaymisdaadcrimecrimezender

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE HUSTLE

      The Hustle draait om twee vrouwelijke oplichters die elkaar per toeval ontmoeten. De elegante Josephine leert de nog amateuristische Penny de kneepjes van het oplichtersvak. Totaal TV mag van deze hilarische komedie vijf keer een VIP-pakket weggeven, met daarin een telefoonring, een powerbank in de vorm van lippenstift én natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Jack Reacher: Never Go Back

    Jack Reacher: Never Go Back
    om 13:43 uur
    Met twintig Reacher-boeken van Lee Child, kon Cruise alle kanten op met zijn bikkelharde personage. Hij koos ervoor de menselijke kant van de geweldenaar te verkennen in een film die zwaarder leunt op de personages en minder op plot. Als Reacher een contact bij het leger wil opzoeken, blijkt dat zij op verdenking van hoogverraad is opgepakt. Hij ruikt direct onraad en inderdaad: als hij haar wil helpen, zitten er al snel achter ongure types achter hem aan.

    TV-TIP NCIS: Los Angeles

    NCIS: Los Angeles
    Net5 om 20:30 uur
    Het hing er een beetje om, maar de fans van NCIS: Los Angeles kunnen opgelucht ademhalen: het tiende seizoen, dat vanavond bij ons z’n finale beleeft, zal niet het laatste zijn. Nog meer goed nieuws: vanaf deze maand staat het achtste seizoen van de serie in z’n geheel op Videoland.

    Interview

    • *

      Beau van Erven Dorens

      Beau en de veteranen

      Beau van Erven Dorens duikt weer de samenleving in. Dit keer trekt hij zich het lot aan van zeven getraumatiseerde oorlogsveteranen.
      Reacties0 reactie(s)